...jo ātrāk atteiksimies no aizdevuma, jo straujāk atkopsies ekonomika?

"«Atzīmēšu, ka šis aizdevums jau nav īsta nauda,» uz jautājumu, vai vajadzēja aizņemties, intervijā laikrakstam «Neatkarīgā» pauž ekonomists. «Starptautiskie aizdevēji to nav nopelnījuši, bet ir radījuši no zila gaisa. Par reālu tā kļūtu tikai tad, kad Latvijas nodokļu maksātāji sāktu šo parādu atdot, atņemot to savām ģimenēm. Neatdodot parādu, SVF nebūtu zaudētājs. Runājot Maikla Hadsona vārdiem: vienīgais zaudējums SVF un Eiropas Komisijai būtu divi centi par elektrības rēķinu aizdevumu procesā izmantotā datora darbināšanai.»"

"Vislielākā katastrofa (starptautiskajiem kreditoriem, nevis valsts iedzīvotājiem) būtu tā, ja turpmāk Latvija atteiktos pieņemt aizdevumu. Jo ātrāk to izdarīsim, jo straujāk atkopsies nacionālā ekonomika. Aizņemšanās veicina stagnāciju, kura var turpināties desmitiem gadu,»"

avots>
http://www.apollo.lv/portal/news/articles/229474

Ko par šo domājat?

edmunds (2011-02-14 14:46)      piekriitu. ir veerts apskatiities filmas par bankaa un valdiibaam - ubags.lv/divx

dinita (2011-02-14 15:03)      Diemžēl par to lemj valdība, ne mēs

Polus (2011-02-14 15:13)      Jēziņ, kas tas atkal par murgu?! Armands Strazds? Varbūt kaut kur var iepazīties ar šī "eksperta" CV?

1) Aizdevuma nauda ir pat vairāk kā reāla. SVF savus resursus iegūst pamatā 2os veidos: a) no dalībvalstu iemaksām; b) pārdodot savas zelta rezerves. Savukārt Eiropas Komisija Latvijai izsniegto aizdevumu ieguva, emitējot obligācijas (pie tam, mēs no EK aizņemamies par tās aizņēmuma tirgus likmi, tas ir, daudz zemāk, kā to spētu paši). Tieši kas no šī nav "reāla nauda"? Pie tam, atcerēsimies, ka visu šo it kā "nereālo" naudu ikdienā apēd Latvijas iedzīvotāji - saņemot sociālos transferus, algas utt.

2) Jau kuro reizi jāsaka - samazinājums tiek veikts budžeta DEFICĪTA sadaļā. Tā ir nauda, kuru mēs tērējam, lai gan neesam nopelnījuši. Ja gribēsim aizņemties vairāk, tad drīz neviens neaizdos pat tik daudz (vai arī aizdos uz astronomiskām likmēm);

3) Patēriņa stimuls Latvijas gadījumā ir diezgan bezjēdzīgs pasākums, jo atkal sāktu uzpūst tekošā konta deficītu, tas ir, mēs slīgtu vēl dziļākos parādos;

4) Rakstā ekonomikas guru min, ka pēc defolta mēs finanšu tirgus izolācijā nonāktu "tikai 5 gadus". "TIKAI"?! Bez FDI, bez iespējām aizņemties, arī sakropļotu banku tirgu šie "tikai 5 gadi" vairumam būtu kā ļauns murgs, salīdzinot ar pašreizējo situāciju;

5) Starp citu, daudz un dikti piesauktās Argentīnas gadu desmitiem ilgusī lejupslīde sākās tieši pēc tam, kad viņi valūtas devalvāciju iedomājās esam par panaceju ekonomikas struktūras problēmu risināšanai (20.gs. 30-ajos gados).

marisss2010 (2011-02-14 15:21)      Zel jau teikt, bet latvietis vienmer ir bijis zem tupeles kadam. Zel jau zel, ka mes latviesi tadi esam klusi un mierigi.... visi kapj uz galvas, bet mes neko nevaram padarit..........

neratni_stasti (2011-02-14 15:23)      Vai nebija tā, ka 1/3 aizdevuma mierīgi guļ Valsts kasē "ja nu kas"? Ka reāli tā nauda netiek tērēta? - tāds retorisks jautājums.
Domāju, ka vajadzība pēc ārvalstu aizdevuma mums tiešām bija, nebija iespēju neņemt, taču cits jautājums - cik lielā mērā pakļauties SVF un PB diktētajiem noteikumiem. Es noteikti esmu pret lielo, labi pelnošo valsts uzņēmumu privatizāciju. Ir svarīgi iezīmēt skaidru valsts atveseļošanas plānu, reālistisku. Un tad var fiksi domāt par aizņēmuma aizdošanu. Nevajag tagad klanīties un teikti viņiem ilgus un garus paldiesus, naudu paņēmām, bet tagad domājam par savām, nevis SVF interesēm.

psychobitch (2011-02-14 15:29)      eiropas naudu apēd Latvijas iedzīvotāji:D šitais man patīk, cik es zinu, tad Latvijas iedzīvotāji vispār vairs neēd vai lieto uzturā ķīmiju, par ko arī viņiem būtu mums jāmaksā, kā eksperimentu trusīšiem, jo redz mūsu pašu ražotnes likvidēja, jo kāds vēl mēģinātu izdzīvot, apēdot Latvijā ražotu cukurgraudu...

lapsu_aacis (2011-02-14 15:35)      neratni_stasti (2011-02-14 15:23) viedoklis

nupat tu ,beigaas, noraavi skjiibi. :)
shis man saak atgaadinaat priekshveeleeshanu populismu dazhu "jaundzimusho politikas beebju" runaas. nu tik naaksim, nu tik buus! kaa mees tos un kaa mees shitos un kaa mees sevi!

atnaaca, ieraudziija un ..aptaisiijaas.
nevajag piemirst, ka jebkura krediitiestaade (es beebju valodaa, ibo te lielais vairums irj arj shauraam piereem) , pirms izskatiit aizdevuma pieskjirshanu,
1. peeta pieprasiitaaja krediitveesturi
2. analizee ienjeemumu -izmaksu likumsakariibas
3. vajadziibas gadiijumaa- pieprasa garantu
4. agsta riska % gadiijumaa, uzstaada savu noteikumu paketi.

krediitnjeemeejam ir tiesiibas piekrist piedaavaajumam, vai doties uz poda.
un veel kas. NEVIENS nedos aizdevumu, neparedzot savas intereses covered!!! un shajaa gadiijumaa- njemot veeraa,ka aiznjeemeejs ir ilgspeeleejossh organisms (valsts), ne latvijietis uzmeteejs vulgaris, ekonomistam patiesi taisniiba sheit: (C)kad Latvijas nodokļu maksātāji sāktu šo parādu atdot, atņemot to savām ģimenēm.
savukaart, kas attiecas uz pashu atnjemshanu gjimeneem- nu,miiliishi, taas ir juusu pashu 20 gadiigaa "davai apjaajam valsti " karmiskaas sekas. tagad jaas juus. un, nevis 20, bet 3x 20 gadus,ja vajadzees.

kas attiecas uz aizdevuma izcelsmi - kaada noziime, kas ir aizdevums- finanses, "karte"uz naudaskoku vai prasiibas dziedaat vienotaa dziesmaa, politiskos jautaajumos - fakts ir noticis un nekaadu nutikbuusinju politikaa unj ekonomikaa, tuvaakajaa laikaa nebuus un buut nevar!

Polus (2011-02-14 15:41)      1) PB un SVF "nediktē noteikumus" - to derētu atcerēties reizi par visām reizēm. Sarunās viņi pasaka, kāds ir budžeta deficīta līmenis, kuru Latvijai būtu jāsasniedz. Atkāpei, šis procents X nav atkarīgs no tā, kā kāds SVF vai EK pārstāvis naktī ir gulējis, bet ar mērķi a) atjaunot kaut kādu nebūt ticību Latvijai finanšu tirgos (tas ir, lai mēs varētu aizņemties paši un lai to lētāk varētu darīt arī mūsu uzņēmēji); b) ieviest eiro 2014. gadā, kas noņemtu no mums valūtas riska ēnu;

2) Visi pasākumi budžeta deficīta mērķa sasniegšanai ir tikai un vienīgi bāleliņu pašu ziņā. Ja nespējam veikt pasākumus ekonomikas sakārtošanai, tad tā ir tikai un vienīgi mūsu pašu problēma. Mūsu sociālais budžets ir neadekvāti liels - tajā noteikti kaut kas ir jāmazina. [Progresīvs] pensiju samazinājums ir faktiski neizbēgams. Nespēja advancēt pabalstu sistēmu, lai vairāk saņemtu tie, kuriem nauda vajadzīga vairāk, arī ir tikai un vienīgi mūsu pašu neizdarība;

3) psychobitch, ES nav aizvērusi nevienu cukurfabriku - cik var malt šo aplamo klišeju?! ES cukurfabrikas īpašniekiem izteica piedāvājumu - ņemiet kompensāciju un aiztaisiet rūpnīcu vai arī nesaņemiet neko un strādājiet brīvā tirgū. Bāleliņi izvēlējās pirmo. Kāpēc? To prasiet viņiem, nevis lamājat ES;

4) Valsts uzņēmumu godīga privatizācija nav nekāds bubulis, no kura baidīties. Ja tas tiks veikts godīgi un profesionāli, tad iegūs visi (tas neattiecas uz stratēģiskas nozīmes uzņēmumiem).

vnkdieviete (2011-02-14 15:46)      Vai kāds vispār mums to prasa?? 100 gurdrās galvas pieņem lēmumus

neratni_stasti (2011-02-14 15:47)      Lapsi, aiz kam man nepateikt kādu nešķīstu ideju :))
To, ka mūsu valstsvīriem bija jādomā jau krietni iepriekš, ir fakts, kas neprasa pierādījumus. To, ka naudu aizdod racionāli izklaukulējot, kas da kā, protams... citādi aizdevēji nebūtu spējīgi aizdod. Labi, kas bijis, bijis, nauda paņemta un visādos caurumos iegrūsta, bet nu tagad tak varētu sākt domāt ar galvu un tālredzīgāk, noņemt tos šķībos okulārus no deguna. Vismaz pašiem pa punktiem sarakstīt, kādai jābūt turpmāk valsts ekonomikai, lai to parādu spētu atdot, ja jau spējām paņemt. Un pārstāt gremzties, ka parādu nevajadzēja ņemt, jo tas jau vairs nav maināms fakts.

lapsu_aacis (2011-02-14 15:54)      Polus (2011-02-14 15:41) viedoklis
1. nemelo, beerninj! NEVIENA, pat visneatkariigaakaa struktuura finansu sfeeraa, NESPEEJ eksisteet, neiesaistoties politiski ekonomiskajos procesos, pasaules meerogaa! pie taadas "neatkariibas", kadu tu te meegjini ziimeet, shameejiem jau sen bija jaaizklapeejas ciet kaa nevajadziigaakajiem no visiem kraamniekiem :D
sheit netiek apspriesta ieintereseetiiba ilgterminjaa un naudas pluusmas noteikumu pakete, sheit tiek noraadiits,ka bez taadaam, starptautiskaa meeroga ekonomiski- politiskaas norises , vispaar nevar pastaaveet.
2) pie taada migraacijas % un baalelinju neveeleeshanas izgliitoties pievienotaas vertiibas radiishanaa, kooperaacijaa un pat sabiedrisko procesu paarvaldee, nekaadas izmainjas budzheta atveseljoshanaa, nav gaidaamas.
4) man pat domaat negribas par teemu "cik godiigs"ir latvijietis vulgaris! un tadeelj, es viennoziimiigi nobalsoju par labaak vecu un zinaamu ljaunumu, nekaa sekaam un ponju par taam,kaadu te tikko nodemonstreeja nassa.

JurisK (2011-02-14 15:58)      Domāju,ka Polus pietiekami labi savos 2 komentos apskaidroja situāciju. Kaut vai viena lieta - nebūtu Godmanis sarunājis uzsākt aizdevuma piešķiršanu, jau kopš 2009. gada beigām pensionāri būtu praktiski norakstīti.

homo_literatus (2011-02-14 15:58)      Iedomāties, ka naudu ir iespējams darīt no zila gaisa, var vienīgi kaifā, vai šmigā.
Un no raksta arī nesapratu, ko īsti "cienījamais" Strazda kungs iesaka. "Paņemt un uzmest" - neatdot aizņēmumu? Baigi vajag bojāt reputāciju, kredītreitingus? Un parādus neatdot nav iespējams! Devalvāciju? Lielākajai daļai kredītņēmēju kredīti ir eiro vai citā ārvalstu valūtā, lata devalvācijas rezultātā viņu kredītmaksājumi būtiski pieaugs, pārsniedzot viņu spēju samaksāt un novedot pie bankrota.

Kopumā piekrītu Polus.

laukroze (2011-02-14 16:33)      palasījos komentus, njā kopumā ar piekrītu Polus, ja jJurisK saka par to, ka pensionāri tiktu norakstīti bez šī aizdevuma, tad tagad var dzg. droši teikt, ka nākotnē šī šķira tiešām tiks norakstīta..:( nemaz tik tālā...domāju, ka aizvien pietrūkst domājošu un taisnprātīgu cilvēku LV visos līmeņos, i postpadomju sabiedrības raksturojums- neprot patstāvīgi lemt, domā, ka viss tiks nolikts uz paplātes un valsts sakārtos cilvju privātās dzīves, bēdīgi, arī izeju vai gaismu tuneļa galā neredzu..:(

psychobitch (2011-02-14 16:33)      ja jau šeit ir tik daudz gudru cilvēku, tad atbildat man, kāpēc jūs to pieļāvāt, esot tik gudri vai arī jums tie ir izdevīgi, šie aizņēmumi...nācija jau ir uz izmiršanas sliekšņa, bet viņi vēl debatē, ja neko nevarat izdarīt, tad labāk klusējat, lai tad arī zog tie, kuri māk to izdarīt...un kuri nav vēl iemācījušies zagt, lai mirst nost...

joens (2011-02-14 16:38)      Nusss, Polus tomēr ir ieinteresētā persona (iekš kā tieši, nav svarīgi, galvenais ir notikuma fakts), tāpēc šo viedokli jāuzņem vēl kritiskāk kā cilvēka citēto.

Kaut kā nevienam negribas atcerēties "trekno gadu" realitētyi, kad visai milzīgo sociālā budžeta uzkrājumu valdība vienkārši iešņauca nāsīs un tā turpina visas valdības līdz pat šodienas pēcpusdienai. Kaut kā nekur neparādās brīvi pieejama publiska informācija par sociālā budžeta ieņēmumiem un izdevumiem. Kaut pirms pāris dienām lasīju, ka virs 600k darnaspējīgo nemaksājot IIN, attiecīgi arī nekādas sociālās iemaksas. Tāpēc, iespējams, ka tagad sociālais budžets ar deficītu, ne kā pie Kalvīša. Taču valdošajiem ērti visu mest vienā katlā.

SufferWell (2011-02-14 16:53)      jo vairaak spriedelees, jo mazaax rezultaats! pievienojos P.P. Sharikovam (m/f "Sunja sirds") -...visu atnjemt un sadaliit! :))
Vai arii- valsts apveersums un visu nacionalizeet!!! Liidziigi kaa ar baltvaacieshiem izriikojaas Ulmanja vadiiba...

aidzjus (2011-02-14 17:02)      Uzdošu jautājumu ja reiz mūsu ierēdņi/finansisti ir tik gudri , kāpēc mēs esam tur(.....)kur esam? Un kādas ir garantijas ja izdarīsim visu viņu piedāvāto ,tad vairs tur..nebūsim,mm!??
Polus-Pensionāri tieši negaida visu gatavu no tavas paplātes un ir visapzinīgākie rēķinu maksātāji!
Bet ar savu attieksmi sagaidīsi to, ka vienu rītu pie tavas mājas durvīm stāvēs pūlis ar rungām un lāpām....kuram būs vienalga valsts kredītreitings un % maksājumi, bet gribēsies dzīvot!Un tad jūs abi ar lapsāciju viņiem varēsiet to stāstīt....

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu