pareizticīgo ziemassvētki
Vai datums nosakāms par brīvdienu?Vai vismaz par atceres vai atzīmejamo dienu?
Jā/nē.
Kāpēc?
Skaidrite_Leeninna (2012-02-27 21:01)
Kāpēc? => pievienojos Tevis teiktajam - Un, ja tomēr, visu šo skata LV starpnacionālo attiecību rakursā, tad tāda piekāpšanās būtu tikai laba, ja tā vispār ir piekāpšanās. Ir gadījumi, kad turēšanās pie principiem par jebkuru cenu nivelē šos pašus principus. Šis ir no tiem. Valoda? Neaizskarama lieta. ZS svinēšanas diena? Te ir jābūt tolerancei. manuprāt, emocionālais sabiedrības klimats kļūdu nedaudz veselīgāks.
Plus vēl... tās pašas tolerances sakarā. Viens no iemesliem, kādēļ Vienotība un NA ir pret pareizticīgo Z/sv. atzīšanu - mums jau esot pārāk daudz brīvdienu un papildus brīvdiena būs ievērojams zaudējus Latvijas ekonomikai. Tajā pašā laikā NA nekavējas ieteikt atzīt par svētku dienu 11.Novembri un ir jau gūts atbalsts Saeimā... Man nav nekas pret 11.Novembri, bet nevajag pretnostatīt divas sabiedrības daļas.
fargo (2012-02-27 21:15)
Skaidrite_Leeninna - es vairs nebalsonu par Visu Latvijai. Stāsta, ka visi kļudas, man liekas, ka kļūdījos. Šī visa retorika ir laba, ja tas nonāk kaut kur. Kļūst sliktāk. Latvija IR latviešu zeme. Bet nesanāks izveidot latviešu valsti, ignorējot dajebko.
Zini. Runāt latviski, tam var būt vismaz divas izpausmes(gan jau, ka vairāk) - iekšējas nepieciešamības pēc un spīts(principa) pēc. Ja kāds runā latviski vnk savas iekšējas verbālās harmonijas vadīts, tam nekas nav jāpierāda nevienam. Tāds vnk runā. Viss. Cita lieta, ir runāt spīts dēļ. Kkur varbūt vajag ar kādu tantuku parunāt krieviski, bet nē... tur, kur viegli uzbraukt, tur nē, bet ar darbsadevēju aste aiz sparniem un starp lieliem un runā rašā. Un tas ir līdzigi ar šiem RELIĢISKAJIEM svētkiem. Nu, lai! lūdzas, kā viņiem patīk. Ja tu esi drošs par sevi, tevi netracina citi, citādas izpausmes, "sveši" ZS. Tas viss ir sikaloģija, nacionālā sikaloģija. Ienaidnieki. Tas ir tāpat kā oho. Viņi pasi sevi iedala ienaidniekos, sabiedrotajos, grupējumos. Pareizticīgie nav LV ienaidnieki. ek...
Elektrods (2012-02-27 22:40) Ja kāds uzskata ziemassvētkus par tiešām reliģiskiem, tad lai arī ievēro visus tos baušļus ! Vārdos jau visi baigie katoļi, luterāņi, pareiz un vec ticībnieki (un vēl dafiga veidu), bet darbos no tās ticības tik vien kā grēku piedošanas izmantotāji. Reliģija = divkosība. Mazāk vajag pasakas 21.gadsimtā lasīt !
fargo (2012-02-27 22:47) Elektrods - tu/es/cits nestāstīt citiem kā un kas. Tas nav tavā/manā/citu kompetencē. Tā vnk nav citu lieta. Kurš vardos, kurš darbos ateists. Nav nekādas nozīmes tam, ko tu pers. uzskati par pasakām. Tēma ir par citām lietam.
Elektrods (2012-02-27 22:55)
Tēma ir par to, vai Latvijai vajag svešu tautu izdomātus svētkus ? Ir ? Tātad atbildu: Latvijai NEVAJAG svešus svētkus un brīvdienas .
Pietiek mums ar savējiem.
fargo (2012-02-27 23:10)
Tēma gan nav par to. Tēma ir par lielākas sociālas grupas spēju sadzīvot. Tikai par to. Tu reducē tēmu tikai uz reliģiju, bet tas nav tikai par kādas iedzīvotāju grupas reliģiskajām izpausmēm. Tiklāt par to.
Par svešiem svētkiem.
Latviešiem(senajiem) arī alfabēts ir svešs(izņemot rūnisko rakstu un tad tikai kopš 6gs maksimums kurzemes pasos rietumos), arī matemātika. Ko nu? Esi drosmīgs, seko sevis proponētajai loģikai.
hefny (2012-02-28 00:06)
Latvija-vēsturiski-ir protestantisma zeme-pārsvarā luterāniska,-kas tai arī 20-39gados ļāva/līdzīgi anglijai/veikt lēcienu darba un tehnikas ziņā.
protestantisma zemēs nav raksturīga ubagošana,paļaušanās uz dieva želastību-Anglijā-tos,kam nav darba,ubagus,dāvanu lūdzējus-pakāra!
Protestantismu ieviesa,kad ālējās cara krievu režima žandarmērija-1860.gados-ar varu.Tad tur vel tie ķīviņi-ar vecricībniekiem,kuri patvērās Latvijā,mkad tos vajāja.
Tā kā tagad populārs-muslima piekrit´weju loks,krisņaīdi uc--tad man lūdzu-0-ramadanu,Pateicības dienu,´´zidu jaungadu,ogļraču dienu un tad vel geju svētkus,lezbu svinamo,Cietumnieku brīvlaišanu,bastīlijas ieņemšanu!!!!
Valsti ir noteikti-vēsturiski un atjaunoti-vēsturiskās-svinamās dienas-eiropas Jaunais gads,Eiropas ziemas svētki-kas sakrīt ar katoļiem!
krievu politiskās jezgas provokācijas un psiholoģiskais terors-pret latviešim!
tad tiem vajag vēl 9.maiju-krievu sarkanā terora-fašitisko uzvaras dienu ,kad lēkā ar sarkanā terora-sarkanarmojas fašistiskajiem karogiem utt
murgi!
Un vispār,kopš kura laika židi te latvijā nemiytīgi jauc gaisu-cīnās tagad no savu kapu sadomātām lietām,par krievu valodu,par krievu svētkiem,par krievu kara okupācijas terorsvētkiem utt???!!!!
gribu Latvijā-lai Latvijā būtu īpaša labvēlīga dzīve-latviešiem,lai latviešim nav jāpamet Lavija.lai krieviem te būtu ēti-visādas sociālas garantijas,labumi,
latvijā jābūt vislabāk,visērtāk,vislabākie darbi,iepējas,pakalpojumi,biznesa iespējas-vispirms latviešim,pilsoņiem,
nevis ar okopājcija karaspēku marodieru puylkiem ienākušo pēctečiem,kā arī krievu-paqdomju-terora gados iebraukusīem!
Latvijā ir pietiekami daudz poļu,lietuviešu,ukraiņu,baltkrievu,gruzēnu-kuri iR pilsoņi,runā latviski,-lai mums te būtu labi,lai nodokļi būtu mazāki,lai nepiespiestu ar nodokļu un bezdarba finansiālo teroru -piespiedu izbraukšana,atgūto īpašumu-piespiedu izpārdošana-par sviestmaizi,lai iemotinātos
av2 (2012-02-28 07:16) taa iet, kad neredz talaak par to savu "vispareizaako" ticiibu :(
Lucy (2012-02-28 10:36)
fargo nakui tu man ko uzspied,tu pajautāji,es pateicu savas domas,kam tev te tirzāt kas man patīk vai nepatīk..ak filozofs jo...:))
Te ir PA vai ne tā!!
dviiniite (2012-02-28 11:09)
Pagaidām mums nav divkopienu valsts, kad vieni svētki būtu jāsvin divas reizes.
SC izmantos jebko, lai šķeltu sabiedrību un virzītos Krievijas virzienā. Prasība pēc šiem svētkiem ir tikai SC kārtējā provokācija.
fargo (2012-02-28 11:14)
Lucy - kādā veidā es ko tev uzspiežu?
Vienīgais, kas tev bija adresēts ir "Redzi, citiem interesē."
Tev liekas, ka tā ir "uzspiešana"? Vai parunāties gribas? Papilosopēt? :)
JurisK (2012-02-28 11:20) Piekrītu dvīiniitei! Referendumā pamatīgi zaudēja, Krievijas ārlietu ministrija jau jaucās Latvijas iekšējās lietās. šitie provokātori - SC un Krievijas finansētā organizācija Dzimtā valoda pieprasīs jo vairāk, jo vairāk šiem piekāpsies it kā sabiedrības integrācijas vārdā. Sabiedrības integrācijai Latvijā jānotiek uz, pirmkārt, latvisku, otrkārt - eiropeisku vērtību pamata. SC zaudē vēlētājus, visa viņu politiskā darbība ir bijusi tikai nemitīga krievu nostatīšana pret latviešiem. Nedrīkst viņiem pakļauties. Man nav nekas pret vienu brīvdienu pareizticīgo Ziemsvētkos, bet ne tagad!!!
JurisK (2012-02-28 11:26) Ja kas - SC un otras - PCTVL - labākie sabiedrotie jau kopš Atmodas laikiem ir tā saucamās Latvijas nacionālās partijas - par vismaz 60% varu apgalvot, ka tās ir VDK radītas, vismaz sākuma stādijā bija VDK slēptā pārraudzība. Iespējams, ka VL vairs nē, bet ir zināmas šaubas arī par to.
gravieris (2012-02-28 11:31) man nav nekas pretī arī ZS strādāt.Tā jau pa daudz brīvdienu.Sabiedrības saliedēšanas vārdā var samazināt ticīgo svētkus.Lai katrs tic kā vēlas un darbs aizvilkties līdz baznīcai nav traucēklis
Tessa (2012-02-28 11:39)
(c)darbs aizvilkties līdz baznīcai nav traucēklis.
tas i,ka?pasaku pasutiitajiem,lai gaida,es ieshu?ne,nu,iespejams.
vai uzkart uz durviim pazinjojumu: Ушла на службу,кому срочная надобность-иска&
#1090;ь в церкви. psc.
gravieris (2012-02-28 11:56) cerams,ka visu dienu negrasies tur pieri dauzīt pret klonu ,Tess? Nedaudz paklanies tur un esi atpakaļ pie darba:)))
fargo (2012-02-28 12:00)
dvīnīte - SC ir nelieši, bet tādi ir arī citi. Vienu reizi, kur nu piekrītu pļāpātājam Ījābam(politologam, vai nu kas viš tur i´), ka ļoti daudzi politiķi banāli zaudētu darbu, ja nebūtu ienaidnieka.
LV valsts kopš atjaunošanas jau ir šķelta.
Pie veselā saprāta esošs cilvēks, manuprāt, nespēj Latviju nosaukt par monoetnisku valsti. Tas ir ka teikt, ka debesis virs galvas ir kvadrātainas. nav. un monoetniska nav. Un nebūs.
Otra lieta. Ir šeit redzamais funktieris. Naids. Pamatots? Varbūt, bet un kas?!
"viņiem nevajag tos svētkus, to vienu nožēlojamo brīvdienu" Tāpēc, ka "viņi" to nesvin. Nu, pareizi! Bet citi svin. Grib.
Nāk prātā viens piemērs.
Kads stāv ielas malā. Pie tā pieskrien cits un dusmīgs saka - "es GRIBU pāriet šo ielu, es pāriešu un TU man neaizliegsi". Bet nepāriet ielu. Tas, kurš stāvejis neko neaizliedz, viņs tur vnk stāv. Otrs neatkāpjas. Es nevaru! Es tevis dēļ nevaru! Tu uz mani tik pretīgi skaties! Tu man traucē pāriet ielu. Ej prom! Paej prom no ielas malas!
Saprotiet līdzību? Varbūt, lai paliek.
Elektrods (2012-02-28 13:03)
Šoreiz piekrītu Hefny viedoklim. Ja gribam būt Eiropas valsts, tad jāskatās tajā nevis Āzijas virzienā.
Fargo, Tu neesi SC biedrs ? Tikai tie tā var līst pakaļā Krievijas vēlmēm. Ja reiz vāvuļo par 2 kopienu sadraudzību, tad neaizmirsti, ka 270 000 (!) labrātīgi (!) nobalsoja pret latviešu valodu ! Jo tāds tas balsojums patiesībā bija... nevajag liekuļot...
Un Ziemassvētki ir jāsvin ziemas saulgriežos !
dviiniite (2012-02-28 13:04)
Tieši tā fargo, cik tālu tad mēs iesim prom? Vai arī nemitīgi pakļausimies provokācijām? Kaut kur taču ir tā robeža.
Ne šis konkrētais pasākums valsti vienos, tieši otrādi- vēl vairāk šķels.
fargo (2012-02-28 13:22)
"Fargo, Tu neesi SC biedrs ?"
Nē. Es vispar neesmu "biedrs" nekur, ne konfesijās, ne partijās.
Mans bieži dzird, ka ir nacists, tad no otras puses dzird, ka ir SC biedrs.
Man domāt, ka esmu uz pareizās takas, ja dzirdu gan to, gan to.
Esmu gandrīz tīrasiņu krievs(kurš te ir pilnīgs tīrasinis, aicinu pieteikties... )
Man šeit pieder zeme un kapliča, kur mirušo vārdi ir gadsimtus senāki, kā dažs labs "latvijietis" un tīrlatvietis spēs nosaukt savu ciltskoku.
Labāk neaiztiec. Sarunāties/strīdēties ir iespējams nepiesaucot otra vēlēšanu prioritātes vai nacionalitāti. Tu noniecināji manu ticību, vai es pret tevi izturējos tāpat? Es tev atbildēju tā, kā tu komenteji?
kad tu sāksi noniecināt manu izcelšanos, mana labā izturēšanās pret tevi pāries.
Tev drīkst būt pavisam cits viedoklis, bet liec aiz auss - domā, pirms runā.
Lucy(2012-02-28 15:20) fargo ievelc dziļi elpu un noskaiti līdz 10.Ja kāds te ko grib ieklārēt,ka tas būtu labi,tad nu man nav tāds viedoklis un daudziem redzu ir pretējs tavējam.Tev... nākamās atbildes
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 40 (kopā 43) | nākamās >> |