Valsts kā biznesmenis ?

Bija tēma par Airbaltiku. Tad nu jautājums - kāda rutka pēc vispār valstij ir jānodarbojas ar uzņēmējdarbību ? Kādēļ jāsubsidē tieši aviācija un visādi fliki un gausi ? Lai tie, kuri lido, varētu to darīt pa lēto ? Tad kāpēc tiem, kuri brauc ar auto, viss jāmaksā tik, cik tas maksā ? Patreiz sanāk, ka aviobiznesu no saviem nomaksātajiem nodokļiem uztur arī tie, kuri pat lidostā nav bijuši.

JOHAIDI21  9 8 Mjāā..... smaga tēma. Viens aspekts-latviešiem inficētā vatņiku skaudība-"ja nav man ,tad nebūs nevienam"! Vajag tikai iemācīties rakstīt uz sētām vārdiņus moskaļu valodā,salaust parka soliņus un aplaust kociņus,ak jā vēl iemācīties rakstīt tualetēs uz sienām!
Otrs aspekts-politiskais infantīlisms. Pie varas ir korumpēta mafija,kurai ir savas intereses lai tas Gauss būtu pie varas(kā vatņikiem Putļers) un viņi varētu baroties uz tautas rēķina.
Trešais aspekts- profesionālisms. Mms nav izveidota tāda inženieru ,uzņēmēju paaudze,kura spētu orientēties aviācijas biznesā. Šai biznesā ir tik svarīgi zināt jaunākās tehnoloģijas,rezerves daļu piegādes,lidmašīnu tehniskā apkope,degvielas piegādes u.t.t.
p.s. nezinu kamdēļ,bet visi jau aizmirsuši par Rail Baltica nelietīgo darbību. Un kur tad Vaidere ,kura atrada sev siltu vietiņu Eiropas Parlamentā? Par to naudu,ko Latvijas valsts ir izmaksājusi tādas žogu vāveres uzturēšanai,mēs Latvijā varējām atvērt veselu ražošanas industriju ! Kad es par to sāku izteikties publiski,tad oHo jau protams bija pirmie,kuri mani
norēja. Mani spēki beidzās,kad es ar Vaideri komunicējos personīgi(viņas aktivitātes) un palūdzu viņai nokārtot IQ testu,uz ko viņa protams atbildēja ar publisku skandāla vētru.
Tad vēl....un ko tad dara jūsu mīļotā Ždanoka? Vai atceraties,ka es viņu nokristīju par marsieti,uz ko viņa atbildēja ar lepnumu ,kā pagodinājum.
Bet tad kad es griezos pie Aizsardzības Ministrijas ,Latvijas gudrākajiem prātiem zinātņu aprindās,griezos pie augstskolu autoritātēm,lai izveidotu pilnīgi jaunu militārās aizsardzības kompleksu,kas balstītos uz izglītotu profesionāļu bāzes,tad saņēmu vien atklātu ņirgāšanos.
Un tas viss notikās 20 gadus atpakaļ. Pa šo laika periodu,Latvija varēja attīstīties inženier-tehniskajā jomā ,pasaules līmenī,nevis izgatavot zāles pret caureju un jaunas formas prezervatīvus!
Lūk tāda ir patiesība un Gauss te nav pie vainas,
2023-04-05 14:04

JOHAIDI21  8 3 router...es Tevi saprotu,bet ....pats termins -"valsts" šinī gadījumā nav pareizi pielietojams. Runa varētu būt par valsts politiku. Bet tieši valsts politikas darbības sfēra ir vērsta uz biznesa veidošanu,tā organizēšanu,analizēt perspektīves,finansēt vērtīgus ,tālejošus projektus,attīstīt zinātni un izglītību.
Teiksim....vai Jūs esiet spējīgs uzsākt saules bateriju ražošanu,uzreiz,tūlīt,izveidot ražotni,izveidot darba grupu? Taču nē! Bet savukārt valsts pienākums būtu veicināt Jūsu ideju realizāciju,finansēšanu.
Teiksim finansēšana....kāda gan velna pēc tā slaucēja izputināja Citadeles banku? Un par nieka 30 miljoniem latu,ja faktiskā Citadeles bankas peļņa bija 30miljoni latu gadā!!!
Un to peļņu radiet Jūs paši,tā ir nauda,kura tiek izkrāpta no Jūsu maciņiem,atņemta Jūsu bērniem un mazbērniem. Vai variet aprēķināt cik jaunas ražotnes varētu atvērt katru gadu Latvijā?
Nezinu vai pietiekami izskaidroju šo tēmu,jo tas ir daudz plašāks jautājumu loks. Par piemēru...kāpēc tika likvidēta Krājbanka? Kāpēc tika liegts izveidot krājaizdevumu sabiedrības,kuras ,faktiski bija bezpeļņas organizācijas un bija domātas valsts iekšēja tirgus uzņēmumu atbalstīšanai.
Valsts jau nenodarbojas ar biznesu,bet gan to dara atsevišķas korumpētas personu bandas.
Un vēl...par Lembergu. Ļoti nožēlojami,ka Lembergs netika ievēlēts ne par premjeru,ne par prezidentu (protams jūsu aktivitāšu vai pasivitātes rezultātā).
Es nojaušu,ka kālija termināls tiks nolaist "uz grunti",bet to nedrīks pieļaut,jo....tālāk seko konfidenciāla informācija.
Bet visumā ,nav jēgas uz doto brīdi satraukties,jo...drīz būs gaidāmas spēcīgas izmaiņas ES sistēmā un tieši valsts finanšu kontroles jautājumā.
2023-04-05 15:14

av2  3 6 Latvijas valstij vajadzeetu ieguuldiit naudu lauksaimnieciibaa driizaak. Buutu tak tad lloti ieintreseeti visu nenolaist uz grunti, bet finanseet utt, un nedejot peec eu stabules, klapeet tik visu ciet. 2023-04-05 16:23

TikaiTu  6 9 Johaidi, cik labi ka aizbrauceji labi zin kā jādara lietas Latvijā. Nu tad atgriezies šeit, saspljauj plaukstās un parādi kā tas jādara! Citādi tāda tukša runāšana vien sanāk. 2023-04-05 18:19

Brivaisvilnis  1 11 AirBaltic ir smags gadījums....Ikdienā redzu šo skatu, kad stāv nu jau vairs tikai kādas 7 jaunās lidmašīnas bez dzinējiem, bet ziemas vidū bija arī 12, kas ir tikai mazliet mazāk par pusfloti, skaisti lai neteiktu vairāk. Bet zinu ka politiķiem tas ir "karsts kartupelis" un neviens necenšas šo tēmu cilāt. Kaut kādas vēsmas jau bija bija par akciju pārdošanu, bet bail no politiskās atbildības un arī laiks šobrīd nav pateicīgs, aviācijas bizness vēl nav atkopies pēc Covida, pēdējos 3 gadu rādītāji ir ar tādiem mīnusiem, ka to nopirks pa sviestmaizi. Bet tas ka kompānijā nav kārtības ar plānošanu (vismaz lidmašīnu apkalpošanā) tas ir skaidrs, jo kā varēja pieļaut ka tik daudzas lidmašīnas paliek bez dzinējiem. Tas taču ir laicīgi zināms. Bet nu tas lai paliek viņu ziņā. 2023-04-05 18:51

lovemedo  1 5 A kur brendijs? Tādas sarunas pie brendija un cigāriem jāpavada ;) 2023-04-05 20:52

JurisK  6 3 Jo vecaaki cilveeki, jo gudraak spriezh par politiku un biznesu:D 2023-04-05 22:04

jumper  4 5 Gudri latviešu cilvēki mitinās Jūkejā. :D
Nav kam aviobiznesu vadīt! :(
2023-04-05 22:25

Maybex  2 17 Ar to Airbaltic viss būtu labi, ja vien tur nebūtu šī nejēdzīgā šķērdēšana. Skaidrs, ka dižena uzņēmuma varenajam vadītājam jābūt labai algai. Vai tādai algai jābūt Gausam, kura vadītais uzņēmums ir ne tikai nerentabls, bet nepārtraukti tiek vilkts aiz ausīm laukā no izputēšanas bedres? Nez vai.
Par valsts dalību uzņēmējdarbībā. Nekā slikta tajā nav, tikai darbībai ir jābūt saprātīgai, virzītai uz savas valsts un nācijas labklājību, nevis dažu vipiņu padarīšanu par miljonāriem. Tik vien šīs dažas nianses.
2023-04-06 10:03

av2  3 3 Vai lidmassiinu bizness vispaar var buut pelnoss, ja lido par baigo leeto? Nee. Taapeec arii palika bez rezerves motoriem, jo redz tikai savaa negunaa degungalaa, neviss, kas buus riit, vai peec gada. Lidsabieriibas pakalpojumu nevar buut tik leeti.Nedriikst buut !
Visaa pasaulee super leetaas aviokmpaanijas grimst vienaa bedree, lido sasodiiti leeti, taapeec rezerves dallaas neieguulda. Kaada veel tur lidojumu drossiiba utt.
2023-04-06 17:16

Epifanija  3 6 Vai pie mums kaut kas vispār ir saprātīgi? 2023-04-06 22:14

Chris1986  2 5 Jā, kad večiem vairs nestāv, tad viņi sāk iepazīšanās portālā par ekonomiku un politiku ļurināt :D 2023-04-06 22:48

Lobo  2 4 Ne tikai airbaltiks. Tai pašā grāvī liekama "vispasaules elektrifikācija" un tā jau vairs nav vien Latvijas problēma. "Plintnieču un plintnieku" bariem ir iestāstīts par šausmīgā CO2 graujošo darbību un nu mēs biznesu pārdales interesēs šķērdējam planētas resursus akumulatorizācijai, kura savā būtībā ir daudz netīrāka un vidi degradējošāka par līdz šim izmantoto tehnoloģiju. Jā, saprotu ka johaidi tūlīt mani nokristīs par vatņiku un kremļa pakalpiņu, bet es viņam rādu vidējo pirkstu un lai parāda neviltotus aprēķinus ka man nav taisnība. Kad cilvēks visus, kas viņam kaut kā nepiekrīt sāk apsaukāt par vatņikiem, ir skaidrs ka viņam nav citu argumentu, tātad sekls tukšmuldētājs. Da mēs te ar Gandiju... Ha 2023-04-07 08:13

av2    3 Ar elektrifikaaciju ir taa, ja to tiessaam to elektriibu ieguust (vareetu ieguut)no...veeja, nu piemeraam, un neizmanto lithium batterijas, tad tas ir pat lloti ok. Tehnaloggijas ir, jau ssodien, ir baterijas, kuraas nav ne grama dabu degradeejossi mTERIAALI.
Daudz reaalaak ir saakt beidzot razzot sinteetisko degvielu, kuru var mieriigi izmantoot esossajos motoros, un izpluudes gaazees nav nekaadu drannkku vairs. Tas ir nopietni. Taapat, ja varam tiiraa veida ieguut uudennradi, kaapec nee. Braucam ar to.
Veelreiz, vai valstij ir jaabuut biznesaa? Jaa,ja tas ir pelnoss, un savas valst iedziivotaajus stimuleejoss , taadaa, kas ir valst pamataa, kaa Latvijaa lauksaimnieciiba, mezzi, zivsaimnieciiba, arii modernaas datoru tehnaloggijas un to komponentu razzossana utt.
2023-04-07 13:54

Katra  2 3 re, kā metropole de apzog koloniju LV, piemērs na ļico. airbaltic vispār nav vajadzīgs . lot un ryanair visu atrisina ! 2023-04-07 22:31

Labrador  1   Ja uzrakstiishu pienjeemumu , kaapeec zaudeejumi , nokljuushu neveelamo personu sarakstaa.))) Ja labi pameklee , palasa , tad var uzzinaat kaapeec , bet shaada veida informaacija buutu shokeejosha panoraamas lojaalajiem skatiitaajiem. 2023-04-07 23:05

Lobo      av2, diez vai sintētisko degvielu var uzskatīt par alternatīvu tās dārdzības dēļ. Te būs kārtējā smadzeņu skalošana biznesa interesēs. Porše ir pamatīgi ieguldījies tās izstrādē un re- Vācija pat nobloķēja iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 35tā, bet es šaubos ka cena būs pieņemamā līmenī pat uzsākot masveida ražošanu. Domāju ka var salīdzināt ar meža un dārza tehnikai pieejamo Aspen vai Husqvarna sintētisko benzīnu, kuri maksā ap 6 eiro. Jābūt vai nu ļoti bagātam, vai nu ļoti antipetrokrātiski noskaņotam, lai tā tērētos. 2023-04-08 07:49

Ljekainiitis    4 Airbaltic nodrošina 55-60 % pasažieru plūsmas Rīgas lidostā. Un - nevis valsts vada AB, bet valstij pieder 97 % akciju. 2023-04-08 09:53

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu