Gājēju pārejas Latvijā

Cik ilgi uz Lv gājēju pārejām taps tikti nogalināti cilvēki? Kā izskaidrot bērnam,ka pat ejot pārejai, tevi var nobraukt dienas laikā, ar atstarotājie visiem

selnija_ (2014-11-21 14:44)      ""autovadītaju pienākums nav apstāties un gaidīt, kad beidzot kāds izdomās iet pāri""

Labi, pieņemsim , ka tā ir. Tad kāds varbūt varētu detalizēti populāri saprotami kā abiem kustības dalībniekiem/ gājējam un autovadītājam/ šķērsot neregulējamu gājēju pāreju?
Gājējam sākt iet un paļauties uz to, ka visi bremzēs un apstāsies? bet ir jau daudz tādi, kuri pat nemēģina bremzēt, tāpēc jau tie gājēji ilgāk pastāv gribot kamēr ir droši, ka var kāju spert uz braucamās ceļa daļas!

Bellatrixa (2014-11-21 14:44)      Juri, nu nerunā nu, mums V-pilī arī ir ļoti laba iespēja, ka uz galvenās ielas pirmais braucošais arī varbūt apstāsies, bet tas, kas teš aiz viņa, var pa taisno uzbraukt gājējam, pati esmu bijusi tādā situācijā, kad ļoti maz trūka. Tā kā nevajag - dresūra kur dresūra, bet vienmēr atradīsies kāds īpašais eksemplārs, kuram vienalga. Tas gan abās pusēs. Gājēji, kas domā, ka viņiem ir tiesības, jau nav labāki. Pamatprincips ir, ka jāsargā sevi pašam. Bērnam īpaši svarīgi to iemācīt.

edmunds (2014-11-21 14:51)      beernam ir jaaiemaaca ka par savu dziiviibu vinjam pasam jaaruupeejas. nekaadas gaismas uz likumi nepaliidzees ja cilveeks ir neapdomiigs vai paargalviigs.

jaaiemaaca arii ka likumi ir domaati eertiibai nevis aklai pildiisanai - mulkjiigi un nepareizi ir gan staaveet pie sarkanas gaismas tukshaa paarredzamaa krustojumaa gan iet pie zaljaa ja brauc masiina.

dzzekiss (2014-11-21 14:55)      Bērniem jāmāca,ka arī ar auto visādi var gadīties,it sevišķi tagad,kad būs ledus.Tādēļ labāk lai paminstinās un gaida kad visi apstāsies.
Mani vairāk besī,kad palaid gājēju un viņš tādā palēninātā solītī čāpo pāri.Tad gan ir vēlme uzbraukt uz papēžiem.Te nav runa par sagrabējušu tantiņu vai gājēju ar mazu bērnu.
Marselis gan sadomājies,viņš sievietēm tiesības nedotu.Viena otra labāk vada auto par vīrieti.Protams,ne tik bezkaunīgi kā veči,bet toties ar kvalitāti.

Lucy (2014-11-21 15:02)      Galvenais,ka tu šķērso,tad šķērso ,nerausties,kā puņķis uz drāts,tā ir viena cilvēku suga,otra suga ir tie kuri iet lēni pastaigājoties,tā itkā viņi vienīgie uz šīs zemes lodes.
Ir gadijies redzēt pāris x,kad es piem.apstājos,a blakus josla mauc pāri,jā ir x,ka šermulis pārskrien, es tak redzu,ka tas gājējs iet,nu tādiem atsaldētiem kretīniem tiesības nost uz mūžu!!

marselis (2014-11-21 15:16)      mjamma (2014-11-21 15:02) jautājuma autora komentārs

7g.gruti bus izskaidrot!
kadel pec pirmdienas ir nakama diena,ne iepriekseja vai aiznakama,vai vispar neiestajas pauze

1 bezatbildiba
nekomunicet ar bernu,bernam jastasta(piemeri,salidzinajumi,modelesana-,lai izprastu kadel labak ta,nevis savadak)!

kad nestasta-,tad uzrodas tadi,kuri kurpjusnores sien uz gajeju parejas
vai tadas kuras braucot runa pa tel. pie viena raksta piezimju blocina,sturi pieturot ar celi!

apsurda-,pietiekosi
lai butu pamats ar bernu sarunaties 24 st d.

fargo (2014-11-21 15:22)      neratni_stasti (2014-11-21 13:53) viedoklis

gājiejuz dzīve ir izmācījusi minstināties, ne jau aiz neko darīt cilvēks pat uz gājēju pārejas un pie zaļās gaismas dažreiz minstinas, ja ātrāk kāds auto tuvojas. īpasi jau nakatīs. es viņus labi saprotu. labāk paminstināties un parliecināties.
varu vien ietekt darīt to pašu ko es - pār stūri pamāt ar roku, ka tu laid garām, tā redzami, vai pamāt ar galvu. esmu bijis abās pusēs gan kā gājējs, gan braucējs.
cilvēkiem vnk deretu vairāk mēģināt iejusties otra vietā. ne nu braucēji kādi nezvēri, ne gājēji žirafes savannā. bet pa atsaldenim visur var gadīties, tāpēc cilvēki arī piesargājas kā māk.
bērnu iedresēju tā, ka pati ķeras rokā, kad esam tuvāk brauktuvei, cerams iemācītais savā laikā būs derīgs.

Torpedo (2014-11-21 15:34)      Visa dzīvība uz Zemes kā tāda turas galīgi un pukjiem - pietiek Saulei 1 min nespīdēt vai Mēnesim attālināties par 1 km, lai viss dzīvai momentā uz Zemes aiziet bojā, nerunājot nemaz par kāda asteorīta vai komētas pēkšņu ietrikekšanos. Katra sekunde, kamēr uz Zemes viss ir daudzmaz kārtībā, patiesībā ir neticams brīnums, kā nepārtraukti Sportloto 6 skaitļus uzminēt :) Tāpēc runāt par to, kur mums katram gals pienāks - vai uz gājēju parējas vai no atombumbas ir bezjēdzīgi. Tā teikt - kam lemts noslīkt, to nenošaus

Torpedo (2014-11-21 15:36)      Bet ja tieši par gājēju parējām, tad mani kā šoferi besī, ka sievieC, kurām pietrūkst uzmanības ikdienā, šo vietu izmanto, lai kāds tak beidzot uz viņām paskatītos, ejot pāri uzsvērti lēni un maximāli visu vilcinot :D

valda350 (2014-11-21 15:53)      Arī kā šoferei man šad tad iznāk šķērsot gājēju pārejas un man pie kājas, ja kāds vai kāda nosauc mani par raustīgu puņķatapu pie gājēju pārejas, lauķi utt.-vienmēr pārliecinos, ka braucējs ir gatavs apstāties un tikai tad to šķērsoju. Muļķis galvu noraus, pat ķēniņš nepieliks atpakaļ-tā mamma teica vienmēr man!

WYWH (2014-11-21 15:56)      mjamma nez kādreiz pati pie stūres ir braukusi? neviens šoferis nav apzināts killers, kas grib kādu nobraukt. gājēji arī izpildās bieži vien pavisam neadekvāti, metoties uz ceļa neskatoties ne pa labi ne pa kreisi savā paštaisnībā.
man piemēram šķiet, ka pie mums šoferi ir kļuvuši visnotaļ uzmanīgi un stājas un laiž gājējus. ja gaidu pie pārejas, tad vienmēr arī auto piestāj. bet nevajag obligāti mesties priekšā auto, ja redzams, ka attālums mazs un tam būs strauji jābremzē. būsim savstarpēji pieklājīgi un izprotoši un visiem būs labāk

fargo (2014-11-21 15:58)      (2014-11-21 15:34) viedoklis
kosmosa fiziskajā pasaulē nejaušību nav. tas viss darbojas kā nesalaužams mehānisms, kura darbība ir pakļauta nepārkāpjamiem likumiem.
kosmosa garīgajā pasaulē nejaušība pastāv. te darbojas griba, kura lai arī ir pakļauta likumam, ir spējīga to pārkāpt vai tam sekot.
abas šīs pasaules koeksistē. fiziskā pasaule, būdama pati bez gribas, nereti ir rezultāts garīgās pasaules gribai. un tādas lietas kā autoavārijas ir nejaušības tikai no noteikta redzes viedokļa, jo ja kādam būtu(un kādam arī ir) pieeja kopainai, tad doma par nejaušībām šeit(un citur) nerastos. tāpēc tu dzīvo brīnumainā pasaulē. sākot no tavas rašanās līdz tavai nāvei, viss ir neticamu sakritību un brīnumu ķēde. lai arī tā tas nav.

p_p (2014-11-21 16:52)      Dārgā autore, jā tāda ir pasaule - nežēlīga. Var nobraukt gājēju, kas iet pa pāreju, var sabrukt jumts iepērkoties, var uzkrist lāsteka uz galvas, notikt var jebkas. Tā arī paskaidro 7-gadīgam vai 5-gadīgam. Negadījumi notiek un neviens nav pasargāts.
Un, protams, taisnība, liela daļa auto vadītāju ir bezatbildīgi, liela daļa kājāmgājēju ir "neredzami" - arī bezatbildīgi. Bet negadījumi mēdz notikt arī ļoti atbildīgiem un likumpaklausīgiem ļaudīm.
Un vēl, manuprāt ir bezatbildīgi ierīkot gājēju pārejas uz maģistrālas ielām, kur ir vairāk kā viena josla katrā virzienā - tur vajadzētu ierīkot pazemes vai gaisa pārejas. Tikai un vienīgi.

Saldaa_Brunete (2014-11-21 18:33)      Visprātīgākie gājēji laikam ir tie, kas paši ir sēdējuši pie stūres. Bērni tās situācijas nevar paredzēt, tāpēc ir speciāli jāmāca. Pirms ceļa šķērsošanas ir jāskatās vienmēr. Redzi, ka bremzē - ej! Aiz 1.rindas apstājies un skaties, kas notiek, gaidi, kamēr autovadītājs ieraudzīs un bremzēs, tāpat pirms 3.joslas. Gaidot, kamēr visas joslas apstāsies, var nākties ilgi gaidīt.:)

Kontiki (2014-11-21 18:37)      Esmu autobraucējs un arī ar kājām Rīgā bieži eju. Mani vērojumi tomēr ir tādi, ka gājēju nedisciplinētība ir lielāka par braucēju! Pie tam dīvainākais, ka bieži pārkāpējas ir tantes gados, kuras pārvietojas lēni, ar grūtībām....

janisb (2014-11-21 18:40)      Neregulētas gāju pārejas vietās, kur vairāk par vienu joslu katrā virzienā vajadzētu aizliegt ar likumu. Šoferis otrajā/trešajā joslā var vienkārši napamanīt zīmi, ko aizsedz koki vai pirmajā joslā esošais lielākais transporta līdzeklis. Pie tam ne vienmēr var sapras vai tas lēnāk braucošais piebremzē tāpēc ka laiž gājējus vai tāpēc ka bremze. Es, vietās kur zinu ka ir gājēju pārejas pagaidu kamēr blakus esošais uzbrauc uz pārejas un tad velku garām, ja arī nonesīšu kād, tad tas jau būs aiz pārejas un vairs nebūs mana problēma. Bet ir daudz tādu pāreju kuras nezinot pat nepamanītu.
Attiecībā uz bērnu - jāiemāca ka ejot pāri vairākjoslu ceļam jāpārliecinās par drošību PIRMS KATRAS joslas šķērsošanas. Labāk uzmanīgs un dzīvs nekā pats morgā bet autovadītājs cietumā...

flooze (2014-11-21 19:26)      Pirmkārt jau vajadzētu izskaust neregulējamas gājēju pārejas ar vairāk kā vienu joslu, nodrošināt, lai autovadītājs redzētu zīmi un gājēju arī diennakts tumšajā laikā, tad situācija mazliet uzlabotos, pārējais jau atkarīgs no abu pušu attieksmes, pofigisma pārdrošības utt.

bruunais (2014-11-21 19:37)      Varbūt pie zebras autovadītājam un gājējam labi redzamā vietā uzstādīt metamā kauliņa zīmi?!

breakdown (2014-11-21 19:37)      24. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
159. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
160. Ja pirms neregulējamas gājēju pārejas apturēts transportlīdzeklis vai citi transportlīdzekļi, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, samazina braukšanas ātrumu, transportlīdzekļa vadītājs var turpināt braukt tikai tad, kad ir pārliecinājies, ka transportlīdzekļu priekšā neatrodas gājēji.

Tas no CSN. Vispaar, es noteikumos ierakstiitu taadu punktu, ka ja pie gaajeeju paarejas staav cilveeki, tad tr.l. vadiitaajam ir jaaapstaajas. Esot citaas eiropas valstiis, to aatri iemaacaas. Lv liidz tam veel augt.

Un Neraatni staasti vajadzeetu tiesiibas atnjemt. Vnk taa, profilakses peec.

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu