Zviedrijas sievietes uzskata, ka esam vīriešu atkarīga sabiedrība.

citats no Zanes Daudzinjas intervijas portalam tvnet.
kapec rietumeiropieshiem ir radies tads priekshstats par LV sabiedriibu,kas butu tas katalizators?
materialais aspekts? shkjietama liidztiesiiba? feminisma neesamiiba,vai,teiksim,ta blava atblasma?kaut kur,pa celjam labakas dziives virziena pazaudetas gjimenes vertiibas?
viedoklji,pieredze?

neratni_stasti (2012-10-30 10:59)      Es domāju, ka arī mūsu sabiedrībai Zviedrijas "demokrātijas" izpausmes arī liekas jocīgas. Mums ir atšķirīgas tradīcijas, tas nekas, ka atrodamies ģeogrāfiski netālu viena otrai.
Ja rietumniekiem vispār ir kaut kāds prieksštats par Latviju (gan jau daļa dzīvo svētā neziņā par mums), tad priekšstats varētu būt ļoti dažāds. Es, piemēram, neesmu saskārusies nevienā situācijā ar tādu priekšstatu kā Zane Daudziņa.

dogville (2012-10-30 11:17)      Paarskreeju acim interviju.Patiik Daudzinja.Vinjai arii Lielisks viirietis blakus.
Par uzdoto temu...ja latvieshu sievietes buutu no viiriesha atkariigas-naacija izmirtu(uz to pusi jau leenaam iet).Sho viirieshatkariibas raadiitaaju uz leju velk slaavu sievietes ar savu-"nje bjot,nje ljubit",jeb nodzeeries,vai kaads,ka tik bikshainis pie saaniem:))

JurisK (2012-10-30 11:23)    1 Rietumeiropā, lielākoties, ir stingri tradicionāla attieksme pret ģimeni. Padomju laikos rietumi skaitījās ne tikai imperiālisti un kara kurinātāji, bet gan neķītrības perēklis, brīvo attiecību paradīze. Tā tas galīgi nav, pilnīgi otrādi! Bet mūsējie, dabūjuši brīvību un demokrātiju, to visu saprata, ka nu varam uzvesties kā rietumos - tipa - cilvēks cilvēkam vilks, personīgā bauda pāri visam utt. Rietumeiropiešiem ir ļoti vājš priekšstats par to, kas ir Latvija, kur nu vēl par to, kādas ir cilvēku savstarpējās attiecības Latvijā. Tāpēc žurnālisti var droši izvērsties, rakstot pat pilnīgas muļķības, un tauta tam tic. Ja kas, Zane gan saka tai intervijā, ka īpašu atšķirību dzīves uztverē starp zviedrietēm un mūsu latvietēm nav:) Un jāteic, ka latvietes ir diezgan neganti radījumi, lai ļautu vīrietim īpaši uzkundzēties!

Effy (2012-10-30 11:26)      es īsti neiebraucu terminā "vīriešu atkarīga sabiedrība". ko tas īsti nozīmē un kā izapužās? tipa ka sievietes vienas neko nevar un nespēj bez vīriešiem blakus?
ja tā, tad es tam pilnībā nepiekrītu. ir, protams, arī tās nevarīgās, kas pašas nevarētu vispār neko, bet man paziņu lokā nav tādu sieviešu, kas bez vīrieša pazustu. ir tādas, kas vienas "velk" 2 un pat 3 bērnus. un nekas. pasaule nav sabrukusi, zem tilta nedzīvo, no miskastēm neēd, noskranduši nestaigā :)

Deisa (2012-10-30 11:34)      To var pavērot tepat - kā par sieviešu pašpietiekamību ķengājas. Un ne jau tikai vīrieši, sievietes pašas. Tā sieviešu daļa, kas bez vīrieša nespēj arī ir tās lielākās bļāvējas un ir aizkaukušas jau pat pāri jūrai, cik viņām grūti. Tās, kuras Effy min savā komentārā dzīvo tik nost un nesūdzas, nekauc, nežēlojas, tāpēc par viņām zviedrietes i neko nezin.

Effy (2012-10-30 11:47)      Deiza, tās ir arī tās, kuras uzskata, ka vīrietim ir jāparūpējas arī par bijušājām draudzenēm un mīļākajām, jā un arī par bērnu mātēm jāparūpējās (nejaukt ar rūpēr par bērniem!). respektīvi jāturpina dot nauda personīgiem tēriņiem un tamlīdzīgi.
es vienmēr esmu brīnījusies par šādu uzskatu, jo principā kāda mārutka pēc kādam būtu kāds jāuztur, ja vien tas nav tavs bērns vai kāds nearstējami slims radinieks, kurš nav spējīgs pats strādāt un sevi nodrošināt.

MaryClaire (2012-10-30 11:49)      vai visas zviedrietes ir vienādas? tāpat kā krievietes ir vienādas?
kāpēc pieņem kaut kādu viedokli par vispārējo vidējo?

pie tam - vai Daudziņa ir zviedriete?

plus pie tam, zviedrietes un rietumeiropietes = viens un tas pats?

kokote (2012-10-30 11:50)      Domāju, ka mums jāveido savs modelis (tas tāpat kā ar iespaidošanos no glancētajiem žurnāliem- labāk nevajag), un pat sevi uzskatot par sievietes neatkarības un līdztiesības piekritēju, neesmu gatava atteikties no pieguļoša kostīmiņa, mežģīņu veļu, augstpapēžu kurpēm un koši sarkanas lūpukrāsas. Atceros, ka kādus gadus padaudz atpakaļ Signe Baumane sadzīvojusies štatos, intervijā Rīgas Likā uzskaitīja šos kā galveno "FUI" LV dzīvojošo sieviešu pagrimu´mā. Domāju, ka "karojošais feminisms" nav nekas pievilcīgs (varbūt as viedoklis tāds, ka patreiz profesionāli kontaktējos ar pietiekami erudītiem vīriešiem, kuri man kā sievietei neliek justies nevērtigākai un novērtē manu profesionālo varēšanu, neizsakot nekādas piezīmes par manu imidžu). Būtiski ir justies līdzvērtīgiem tanī pat laikā saglabājot dzimumam raksturīgos burvīgos plusus un mīnusiņus (es to par abiem dzimumiem domāju).
Un par rietumnieku viedokli runājot, domāju to lielā mērā veido LV masu medijos savācamā info un tur tad ir "lai Dievs nogrābstās" - ģimeniskās vērtības kā tādas- tas jēdziens bija izzudis uz brīdi noleksikas, kur tik griezies kā norma politiķis, kurš pametis vismaz 1 sievu un vēl labu laiku pirms nākamās ieviešanas jau kārtējo pasiju bildes- un tas tādā glorificētā mērcē- un sievietes kā Bārbijas (bērni, ja nu tādi ir, tad kā marginālijas)- tur jau nav jābrīnās, ka rietumos tāds viedoklis veidojas, un tad tās rebes, ko politikāņiveido un tas princips, ka Jupiteram vienmēr viss būs atļauts. Domāju, ka realitātē mums vairāk vai mazāk ir ok

stardust (2012-10-30 11:53)      Principā, cik tad to Zviedrijas sieviešu patiešām ko zina par Latviju. Mēs tiekam jaukti gan ar igauņiem, lietuviešiem, krieviem.

Deisa (2012-10-30 11:58)      Tāpat arī šeit valda zināms stereotips par "zviedru ģimenēm". Stereotipi un šādas vispārējas domas par nācijām rodas no nezināšanas. Tas nav ne slikti, ne labi, tā vienkārši ir. Nevar gribēt, lai sabiedrība visu par visiem zin. Pati savulaik biju nonākusi tīrajā angļu sabiedrībā un no tiem, kas par tādu Latviju vispār zināja, bija uzskats, ka te ir skaistas un lētas sievietes. To info jau pašu tautieši, kas attiecīgajā zemē ir bijuši, vien ievazā. Tāpat droši vien zviedru kungi, kas LV pabijuši kādā bārā, parunājušies ar tādu kā Vagu un pēc tam ar pārsteigumu pastāstījuši savām kundzēm. Tā no mutes mutē un - viedoklis par tautu gatavs.

Vucis (2012-10-30 12:08)    1 Es par šo tēmu varētu veselu palagu saraxtīt, bet nedomāju, ka kāds tajā baigi iedziļinātos.

Vispirms jau starp "mums" un starp "viņām" ir ļoti daudz vēsturisko, ģeogrāfisko un reliģisko atšķirību. Īpaši pēc pēdējā kara. Tagad ir tā, ka mūsu galvās ir vesels ķīselis - no vienas puses vēlamiem būt tādas, kā TUR, bet tā nasta, ko pēdējos 50 gadus mums uzlicis Austrumu kaimiņš mūs bremzē un velk pretējā virzienā kā Štirlica parašuts. Par to putru, ko savārījis "Sex un Lielpilsēta" un "Cosmopolitan", es bijīgi paklusēšu.

Kas attiecas uz vīriešiem, pareizāk sakot, to, ko par viņiem domā zviedri /vīriešiem lūgums nelasīt, ko tālāk raxtīšu/: bija man tas gods vairāk kā 10 gadus pavadīt kopā ar zviedriem vairāk laika, kā pavadu kopā ar savu ģimeni. Zviedri domā tā: latvieši ir strādīgi, bet padumji, turklāt, ja latvieti pieliek pie darba, viņam ir jāstāv klāt, pretējā gadījumā viņš visu pasākumu sadirsīs un aizies dzert. Turklāt, latvieši netur doto vārdu un neseko līdzi termiņiem. Turklāt rokas viņiem aug ne no tās vietas, kur vajadzētu. Visa LV sabiedrība balstās uz sieviešu pleciem, kas algotu darbu strādā ne mazāk kā vīrietis, viņas darba diena turpinās mājās, kur viņa rūpējas par māju, ēdienu, iepirkumiem, bērniem un viņu bezpalīdzīgo tēvu. Vīrieši ir vāji, viņu morāle ir šķība, daudziem vienlaicīgi ir vairākas sievas, īsāk, nejēgas.

Tas tā, divos vārdos, ko esmu dzirdējusi no zviedriem. Lūdzu neņemt personiski.

_CatNap (2012-10-30 12:21)      nu.. laikam pamataa Vucis skaisti izlika manu sapratni par shim lietam(iipashi 1. rindkopa)

nedomaaju, ka esam viirieshu vairaak atkariiga sabiedriiba, bet gan esam kopuma nesakaartota sabiedriiba, kur ikdienas negaacijas biezhi neljauj sievietei iet "smaidot un augstu paceltu galvu" , jo sievietes ir mazaak tendeetas nomest atbildiibu par dziivi, ko reiz uznjemushaas.
runaajot par liidztiesiibu un vienliidziibu - liidztiesiiba mums pamatos ir. bet dzimumu vienlidziba,manuprat, ir utopija.. kas tas tads par ono?

MaryClaire (2012-10-30 12:22)      Tess, es interviju izlasīju.
man ir skumji, ka, piemēram, Daudziņa, norobežojas no "tām sliktajām latvietēm", jo lūk, viņa saviem dēliem ir ieaudzinājusi būt par džentleņiem, tātad, sevi jau automātiski paceļ par "rietumeiropieti", norobežojoties no "traktoristēm un krāvējām".

un tā tiek vairots simtkārtīgi viedoklis par mums pašiem, arī par Tevi, Tess, jo .. arī Tu dzīvo tajā pašā valstī kopā ar traktoristēm un krāvējām.

labi palika?

mieru_tikai_mieru (2012-10-30 12:23)      es arī varētu palagu sarakstīt, bet - pacentīšos īsi: mūsdienu sabiedrībā nez kāpēc vīriešu un sieviešu starpā ir tāds kā kara stāvoklis - katrs no savas puses cenšas pierādīt, ka ir tas krutākais, un otru paspiest zem naga. A nafig? Nevar dzīvot draudzīgi, dalot pienākumus atbilstoši katra spējām, nemeklējot kašķi gēnu līmenī? Laikam vēl nevaram.

dogville (2012-10-30 12:33)      Vuci,paldies zviedriem,jo tik preciizu latvieshu viirieshu kopraksturojumu man buutu gruuti sacereet!+++

JurisK (2012-10-30 12:49)      Katrs redz savu! Par latviešu strādīgumu man ir pavisam citi stāsti, gan no Norvēģijas, gan Dānijas. Zviedri, kā izsakās paši skandināvi, ir diezgan negodīgi, īpaši tirdzniecības lietās, un, cik sapratu, ne visai patīk citiem skandināviem. Tur gan varbūt vainojama vēsture. Kāds dānis par tā saucamajiem austrumniekiem(pie tiem piederam gan mēs, gan visi pārējie no soc. valstīm) teica tā - poļi ir slinki, lietuvieši ir slinki un dumji, latvieši ir labi strādnieki, tik daudz dzer. To gan viņš teica man, latvietim:) Un vēl - visiem rietumniekiem, kurus esmu saticis, tiešām ir tāds priekšstats par mums, austrumniekiem - esam dumji un uzpasējami, neko īpašu nesajēdzam. Un tie viņu pārgudrie padomi par pašām mums pašsaprotamākajām lietām izklausās tik naivi bērnišķīgi!:) Jo viņi ir tādi pat kādreizējās propagandas upuri kā mēs. Visvairāk man nepatīk mūsu bāleliņi un tautumeitas, kas tās viņu naivās runas ņem par pilnu. Kaut vai tās pašas runas par to, ka Latvijā sievietes dzīvo zem vīru papēžiem:)

wolands (2012-10-30 13:06)      Vucis atkal smuki pateica par to ķīseli. Tas attiecas gan uz vīriešiem, gan sievietēm.
Par to "viriešu atkarību" galīgi nepiekrītu - es zinu vairāk izcilas sievietes nekā tādus pašus vīriešus :(
A par rietumnieku attieksmi - tā ir ļoti dažāda un tieši atkarīga no tiem 1-2-5-10 konkrētiem cilvēkiem ko konkrētais ārzemnieks ir saticis. Gadījušies labi - viedoklis ir labs. Bet par cik vienu brīdi visa pēdējā vietējā šļura, ko neviens šeit darbā neņēma, bija aizskrējusi pasaulē laimi meklēt, izmantojot lētās aviolīnijas, tad pārsvarā viedoklis nebūs pārāk labs :(

/ tagad pamuldējis ies izlasīt rakstu :D:D:D /

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu