Augstākā izglītība

Augstākā izglītība - jautājumi un diskusijas

Augstākā izglītība toreiz un tagad (32)
Kad es padomju laikos 80tajos studēju matemātiku, mums bija KATRU dienu pa 7-8 lekcijām. Parasti sākām 8 no rīta un beidzām 19 vakarā. Arī sesdienās, tad gan bija mazāk lekcijas. Brīva tikai svētdiena. Visu dienu augstākā ...
Ja salīdzina augstāko izglītību un tās devumu toreiz un tagad, tad: 1. Latvijā ir par daudz augstāko mācību iestāžu (valsts+ privātas), kur notiek nevajadzīga dublēšanās un liela daļa mācību programmas nav noderīgas tautsaimniecībai. Toreiz vairāk domāja par profesiju noderīgumu; 2. pasniedzēju kadri ir ļoti vāji un novecojuši(izņemot IT), jauno pasniedzēju ir ļoti maz un spējīgākie aizbrauc. Toreiz vairāk domāja par jauniem kadriem, bija spēcīgāka konkurence un, ja neizgāja ikgadējo atestāciju un nebija vispāratzītu publikāciju, amats bija jāatstāj vai pazemināja. Šodien ja zaudē vienā, vari aiziet uz citu ar draugu palīdzību; 3. ļoti svarīgi bija uzņemšanas konkursi, kad uzņēma tikai labākos un spējīgākos, šodien mazāk (ja viņi tiek budžetā) un uzņem tos, kas maksā, bet bieži galīgi profānus, kuriem būtu vēlreiz jāmācās vdsk. vai pat pamatskolā vai arī jāapgūst tikai arods; 4. par lielu trūkumu uzskatu vdsk. pieļauto bez apdomas pārņemto no Rietumiem priekšmetu brīvo izvēli. Kurš skolnieks neizvēlēsies tos priekšmetus, kurus ir vieglāk un bez piepūles mācīties? arī vecākiem ir mazāk kreņķu, reti kuri padomā par bērnu nākotni. Arī testi neveicina ne domāšanu, ne prasmi runāt, komunikācijas neprasme redzama sadzīvē un darbā, tagad plaģiātisma izplatība(pat jāpieņem ir speciāls likums) un studenti šodien praktiski, ar nelieliem izņēmumiem, neprot mācīties patstāvīgi, jo nav tam izveidota bāze; 5. augstskolu programmas šodien ir maz saistītas ar nepieciešamajām profesijām tautsaimniecībā un nespēju jaunos speciālistus nodrošināt ar darbu...ir noteiktu profesiju(psihologi, juristi, ekonomisti u.c.)pārprodukcija; 6. Faktiski šodien Latvijas augstakā izglītība ir nonākusi strupceļā un nav neviena IZM kuram būtu ´´dūša" ķerties pie vispārējas vdsk. un augstākās izglītības reorganizācijas..pārāk daudz pretinieku, īpaši tagad pēc tam, kad nav aktualizētas daudzas augstkolu mācību programmas. Un ne velti tās visie ....visiem spēkiem pretojas starptautiskas atestācijas komisijas izveidei par mācību programmu un pasniedzēju atbilstību šodienas prasībām. Skumji, bet diemžēl tādi ir fakti. Kādreiz arī grāmatvedim bija pilnas mēbeles ar papīriem, atskaitēm, rēķiniem utt., darbs bija smags un grūts, bet tagad, ja laba resursu pārvaldības programma, darba ir krietni mazāk un strādāt var efektīvāk. Arī pārdevējiem - padomā, kādas rindas būtu tirdzniecības centros, ja pārdevējs skaitītu ar skaitīkļiem, bet cik efektīvāk pārdevēji var strādāt ar normālu kasu sistēmu? To sauc par automatizāciju un efektivizāciju, mans draugs. Uz mācībām attiecas tas pats - lai ar augstāko matemātiku noņemas programmētāji, kas veido programmas, kur tā ir nepieciešama, bet lietas spečuki lai uz nevajadzīgiem rēķiniem laiku netērē - lai dara darbu izmantojot jau gatavu "velosipēdu". Atļaušos tomēr vismaz daļēji nepiekrist Deisai. Jā, protams, automatizācija un efektivizācija ir notikusi, bet jautājums ir par to, cik lielā mērā tas padara noteikta veida zināšanas nevajadzīgas/liekas? Vai tad kalkulatora un kases aparāta izgudrošana ir iemesls, lai cilvēks vairs nemācītos skaitīt, reizināt un veikt citas darbības ar skaitļiem? Aspekts ir tāds, ka automatizācija un dažāda veida mašīnas ir brīnišķīgas ierīces, kuras apstrādā tām iedotu informāciju, taču tās pašas nerada jaunu info un arī nespēj plašāk interpretēt rezultātus - tam ir vajadzīga cilvēka spēja domāt. Ne mazāk svarīgi - tikai cilvēka domas attīstība var būt par pamatu šo pašu brīnišķīgo ierīču tālākai attīstībai. Attiecīgi - grozies kā gribi, bet galu galā viss tik un tā atduras pret cilvēka, nevis mašīnas, domu.

Papildus, ir disciplīnas, kuru primārais uzdevums nav tikt pielietotām praksē, bet gan asināt prātu. Piemēram, šahs nav "praktiski" pielietojama spēle, bet tā ļauj trenēt smadzenes. Līdzīgi ir ar virkni lietu mācību programmās. Turklāt zināšanām ir viena ļoti savdabīga īpašība, proti, cilvēks var praktiski pielietot tikai to, ko zina. Ja cilvēks nezina augstāko matemātiku, tad to nepielietos; ja zina, attiecīgā situācijā viņš to spēs pielietot. Tieši tāpēc labāk ir zināt vairāk, nevis mazāk.
Šķiet, tolaik mācību programmas (gan kompleksā, gan atsevišķi pa kursiem) bija labāk izstrādātas. sabalansētas utt. Taisnība, protams, ir DanaL 2015-01-06 15:00 rakstītajam, ka diezgan paliels īpatsvars bija kompartijas vēstures, marksisma, militārās apmācības kursiem. Starp citu, LVU, līdz pat 4.kursam ieskaitot, obligātas bija arī 2 fizkultūras nodarbības nedēļā - pa 1,5 stundām, kas, manuprāt, nebūt nebija slikti... :)
Pirms gada bija iespēja ielūkoties vecākās meitas studiju programmā - man likās, ka tie kursi, kas bija "sabāzti" konkrētajā programmā, bija it kā katrs par sevi, savstarpēji maz saistīti, bez tāda skaidri definēta kopuzdevuma. Protams, par konkrēto kursu līmeni, dziļumu, pasniegšanas metodiku spriest nevaru...
··· Augstākā izglītība: Augstākā izglītība toreiz ... lasīt visu diskusiju (32 atbildes) –»
Kur Rīgā, labāk studēt Psiholoģiju? (17)
Kurā Universitātē sagatavo speciālistu ar vienu studiju programmu?
Psihologam nekas nav jaskaidro, tam jaizprot un jaiedod virziens. Tevis uzrakstitaja ir daudz kļudu, gan gramatiskas, gan stilistiskas, gan ortografija klibo specigi, man šķiet, ka ir jasaka ar sakumskolas kursu visupirms.
bet kas attiecas uz studijam, tas ir iespejamas gan LU, gan RSU, gan bvk. bet man tas neizlasas nopietni-ka no tevis bus kkada jega.
Tessa! Ja šādu jautājumu uzdod šeit, tad mēs visi varam justies kā profesionāļi - karjeras speciJālisti!:D:D Tur jābūt talantam uzklausīt cilvēku, tiešām iedziļināties un dot reāli darbojošos padomu, nevis mētāties ar banālām frāzēm, kā tas pārsvarā ir noticis psihologa apmeklējumos ar mani. Vislabāk to apgūt Rīgas centrālcietumā sēžot starp zekiem..))Tie pārspēs jebkuru psihologu ar visiem sūda maģistra grādiem..))Bet ,vai tas Tev ir vajadzīgs..?!)) Nav dzirdēts, ka kādā augstskolā mācītu par dvēseli. Tātad, veltīgi iztērēts laiks, tāpat kā apmeklējot baznīcu.😄 ··· Augstākā izglītība: Kur Rīgā, labāk studēt ... lasīt visu diskusiju (17 atbildes) –»
Augstākās izglītības nozīme (58)
Vai izglītības līmenis - bakalaura, jo īpaši maģistra grāds ir jau beznosacījuma garants tam, ka izglītības ieguvējs ģenerēs augstvērtīgas, interesantas tēmas, spēs noturēt tēmu "rāmjos", ievēros pareizrakstības ...
Nē, augstākās izglītības diploms, bakalaura, maģistra vai doktora pat grāds, negarantēs interesantas vai augstvērtīgas tēmas izvirzīšanu un diez vai spēs noturēt diskusiju"rāmjos", nerunājot jau par pareizrakstības likumu ievērošanu, personāliju analīzi un spēju pamatot savu viedokli, jo:
1.skolās, augstskolās nemāca domāt, analizēt un pamatot vai aizstāvēt savu viedokli, tik "iekalt" un atbildēt pēc testiem "jā vai nē";
2.daudzi diplomi ir nopirkti un autors bieži vien pat nespēj īsi pateikt tā saturu;
3. cilvēkus nemāca sarunāties, diskutēt, pieņemt cita viedokli. Kā jau šeit kāda tēma parādīja, ka cilvēki maz lasa grāmatas vai gandrīz nemaz un ļoti reti šodien arī bērni lasa grāmatas;
4. augstskolas diploms, ar grādu vai bez, nav izglītības vai inteliģences rādītājs;
Kādā tēmas komentārā palūdzu autori skaidrāk noformulēt jautājumu, tad autore man uzrakstīja, ka esot psicholoģijas māģistre un tā tam jābūt.
5. Praktiski neesmu pamanījusi nevienu tēmu, kurā autors vada diskusiju.
Dažreiz tiešām jābrīnās, kā ir rakstīta tēma un tās izklāsts, kā arī komentāri;
6. Par tēmu daudzveidību šeit ir lieki runāt, jo primāra ir tikai viena un komentāri bieži vien vispār neattiecas uz tēmu, bet gan tikai zīmēšanās dēļ.
Tādas pabeigtas izglītības nav un ne jau augstskolas diploms to garantē, bet cilvēka vēlēšanās nepārtraukti izglītoties un augt. Man bija darbinieks ar 3 augstskolas izglītībām, tad es viņu labāk redzēju ejam prom, nekā nākam iekšā.
Un vēl...pret diskutētāju ir jābūt cieņai, kaut arī tavs viedoklis ir pavisam cits, bet tā jau šodien ir tāda aizmirsta īpašība.
Ar pamatskolas izglītību diemžēl ir krietni par maz. Jo ja cilvēkam nav iekšējas vajadzības tik pie vidusskolas vai profesionālas izglītības, tad laikā, kad tā ir pieejama bez maksas un citiem šķēršļiem, tā diemžēl jau ir diagnoze. Reizēm (un bieži vien) zemāka izglītība nenozīmē zemāku izglītības līmeni. Tieši otrādi, iznāk vairāk brīnīties par to, kā augstskolu spējuši pabeigt tie, kas pat vārdā no trim burtiem spēj kļūdu ielaist, par garākiem nemaz nerunāsim. Kurš gan rakstījis viņu diplomdarbus, ja zināms, ka par Tildes korektors ne visu vienmēr pareizi izlabo. :D Emocionālo inteliģenci nez vai var gūt augstskolā... nu paga. kamēr jūste kantu studējat tupēdami savā kādreiz prestižajā pierīgas kolhoznieku ciematā ar ainavu logs-logā, tikmēr valsts resursi jau sen nemanāmi nonākuši traktoristu-miljonāru rokās.kas netic, paskatās baltijas valstu pieņemšanu pie Trampa.
vienā teikumā-izglītībai nav nekādas nozīmes attiecībās. es drīzāk baidos no tiem pārgudreļiem, kas uz randu skrien jau iepriekš izkalkulējuši, kā smalki izņirgāsies par labticīgo romantisko babuli, nekā vienkāršajiem strādniekiem, kas varbūt ir uzupurējušies tuvinieku labā un tāpēc smagi strādā melno darbu. tipiski latviski.
··· Augstākā izglītība: Augstākās izglītības nozīme lasīt visu diskusiju (58 atbildes) –»
Kur iegūt psihologa diplomu, lai strādātu bērnudārzā? ir ped. augstākā, maģistrs (10)
Gribētu strādāt par psihologu pirmsskolas izglītības iestādē, esmu pedagogs ar 20 gadu darba stāžu, ir augstātā pedagoģiskā pamatskolā un augstākā ped. pirmsskolai, kā arī ped. maģistrs? nedomāju, ka man vēl vajag 3 ...
Patiesība ir vienkārša un tā skan vēl vienkāršām - pedagogs nav psihologs, tās ir divas dažādas un atšķirīgas profesijas. Tā ka ej vien mācīties un vēl arī praktiski un reāli praksi izej, lai vari arī praktizēt. Kopsummā tas neaizņems vairāk par 5-6 gadiem. Ja kaut kas nepatīk aizej pastreiko :P Tie 3 gadi DPU laikam ir bijuši fatāli, kaut kas ir ticis zaudēts neatgriezeniski.:(
Nedari kaunu, labi.......................
veelreiz paarliecinos,ka ar izgliitiibu LV ir liela shaize!te nekaadi streiki neliidzees,jo man buutu neerti publisku atziisties,ka tik daudzaas maaciibu iestaadees ieeguuti diplomi+magjistrs,man liedz saprast,ka dotajaa jautaajumaa jaagriezhas Izgliitiibas ministrijaa!
Luudzu nevajag iet uz beernu daarzu,apzheelojaties par beerniem...
Ļoti labi, ka ir pieredze un diplomi, bet tie ir pedagoģijā. Var doties uz RPIVA, viņi piedāvā arī neklātieni, iespējams arī tālmācību psiholoģijā, un tieši darbam ar bērniem, bet īsā laika posmā diezin vai apgūsi tomēr pavisam citu profesiju. Tā kā ir jau maģistri un tā, palūdz, lai veic pielīdzināšanu un iespējams tiksi ieskaitīta jau kādā 2.ajā, 3.ajā semestrī attiecīgi apgūtajai vielai, kas tieši uz psiholoģiju attiecas. Cienu cilvēkus, kas neapstājas pie sasniegtā, bet vēlas attīstīties tālāk. Lai izdodas! Nespēju bez atkārtošanās, ja rakstītais zuda...
Lieku Paralēles- Ja kāds , kurš = stomatologs, grib strādāt kā ginekologs? Izglītība taču ir, pie tam medicīnas jomā! :D :P :D
··· Augstākā izglītība: Kur iegūt psihologa diplomu, ... lasīt visu diskusiju (10 atbildes) –»
Vai ir vērts studēt? (20)
Vai tiesām tam papiram tik liela nozime? ja pietam kursa darbi tiek pirkti? vai velaak sis bakalaurs būs konkuretspejigs darba tirgū..vai labāk sos 4 gadus stradaat,pelnīt naudu, lai,piemeram, nopirktu māju..apgūtu valodu..?
:)) Optmistiski. Kādu valodu ir jāapgūst, lai bakalaura laikā nopirktu sev māju? Es pieļauju ka seno inku, lai varētu aizbraukt un atšifrēt, kur tie gnīdas savu zeltu nobēdzināja. :)) Ja tāds dzīves ceļš, tad bakalaurs pilnīgi un galīgi nav vajadzīgs. Tas būtu komiski, ja kaut kur Peru, starp klintīm būtu bakalaura kapu kalniņš ar uzrakstu - šeit dus spāņu filologs, panteras aizkosts un narkozemnieka lodes ķerts. Diezgan īpatnēji, bet atkārtošos, es, nepabeigušais pat vidusskolu(tobrīt) uzraksīju darbu ekonomikā uz de-vi-ņi.... es daudz no ekonomikas saprotu? A NEKO!:) Kāds pamanīja? NE-VIENS! 32 gadīgs septiņu klašu absolvenc viņiem iesniedza kursadarbu, par kuru bija deviņi. Ta lūk.... (šit happens - no mīļākās filmas) No vienas puses ieraksts CV ir vērtīgs.
No otras puses labāk vispirms pastrādāt, apskatīties un saprast kā lietas pasaulē notiek, kas interesē un tā. Un tad studēt. Pavisam cita attieksme rodas :)
Tas tiešām ir kruta ja pa 4.gadiem sapelnītu mājai :) Izglītības papīreļa svars labākajā gadījumā ir ja studē sev interesējošā novirzienā pārējais ir pupelis tik daudz lai pēc tam zīmētos ar to. izgliitiiba, ko apliecina diploms nav tikai formalitaate, taa dod daudz daudz vairak. Slinkums staastit ko, da i neuzskatu par vajadizigu izpluust garstaastaa, ta vienkaarshi ir aksioma un nav diskusijas veerta atzinja. ··· Augstākā izglītība: Vai ir vērts studēt? lasīt visu diskusiju (20 atbildes) –»
Kur studēt bērnu psiholoģiju? (2)
Ir bakalaura grāds un maģistra grāds pedagoģijā. Vai uz šī pamata es varu studēt bērnu psiholoģiju un kur?
RPIVAā Tev visdrīzāk varēs apskaidrot, kas un kā, jo viņi gan pedagogus apmāca, gan psihologus. Piezvani un noskaidro, jo ko labāku te diezin vai dabūsi. stradiņos droši vien ka arī māca ··· Augstākā izglītība: Kur studēt bērnu psiholoģiju? lasīt visu diskusiju (2 atbildes) –»
Kur mācīties psiholoģiju? (15)
Iesakiet kur būtu tā labākā vieta kur strādājošs cilvēks varētu studēt šo interesanto zinātni, kaut kā pa vakariem vai neklātienē (piem psiholoģijas studijas reizi nedēļā)? Gribētu reālu pieredzi dzirdēt un ...
kāpēc gribi studēt psiholoģiju? lai sevi saprastu? vai lai strādātu par psihologu?? varu tikai pateikt par neklātienes studiju iespējām. daudzas augstskolas piedāvā šādu apmācības veidu - vai nu pa vakariem, vai arī pa sestdienām svētdienām.

lūk, piemēram, info no LU
http://www.lu.lv/gribustudet/pamatstudijas/programmas/2010-2011-rudens/psihologija-profesionala/

Fakultāte: Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Iegūstamais grāds: profesionālais bakalaura grāds psiholoģijā un psihologa asistenta kvalifikācija
Studiju programmas direktora p.i : lekt. Anda Upmane
Studiju programmas apjoms kredītpunktos: 160 kredītpunkti
Studiju programmas akreditācijas termiņš: 31.12.2011.
Studiju programmas formas:
PLK (Pilna laika klātiene) - darba dienās, galvenokārt no 8:30 - 18:00 atkarībā no konkrētās dienas nodarbību plānojuma,
NLK (Nepilna laika klātiene) - ceturtdienās un sestdienās no plkst. 8.30 – 18.00
Studiju programmas ilgums: PLK - 8 semestri(4 gadi), NLK 9 semestri (4,5 gadi)
Studiju maksa (pilna programmas apguve): PLK - 4800 Ls
NLK - 3825 Ls
Studiju maksa (1. studiju gadā): PLK - 1200 Ls
NLK - 850 Ls
Studiju vietu skaits: PLK budžeta - 10, maksas - 120
NLK maksas - 50
Minimālais studentu skaits: PLK - 25
NLK - 25
Iesaku jau effy ieteikto LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti.
Tur ir (vismaz bija) arī akadēmiskā psiholoģijas bakalaura programma, 3. gadi.

Lai kādam mērķim gribētu studēt, LU diploms ir atpazīstams un cienīts visā Eiropā, vismaz.
Personīgi priekš manis studijas ir lieks laika tēriņš, vienkārši izlasi 12 grāmatas par gadu veic pierakstus, atceries, pārlasi, un tā gada laikā būsi zinošāks, kā citi tos četrus tur mocoties.. RPIVā Imantā ir iespēja studēt psiholoģijas bakalauru neklātienē - mācības 3,5 gadus. Pati izstudēju. Varu teikt visu to labāko! Ja grib uz 4 "izbraukt", ir iespējams, tomēr, ja pats gribēsi, būs daudz jāpadarbojas, pasniedzēji ir gana labi, kas grib, tam ir ko paņemt!!! Šobrīd studēju maģistrantūrā, tur gan jau ir specifiski tiem, kas tiešām vēlas strādāt šajā profesijā, bet bakalaura līmenī daudzi bija tādi, kas studēja vienkārši, jo interesēja. Akreditācija ir izieta uz 6 gadiem, tā kā par to ar nav jāuztraucas!Veiksmi Tev!: ) ··· Augstākā izglītība: Kur mācīties psiholoģiju? lasīt visu diskusiju (15 atbildes) –»
Finansiāls atbalsts studentam (12)
Mana meita plāno un cer nākošgad iestāties kādā Dānijas augstskolā. Latvijas augstskolas šādu programmu apgūt nepiedāvā. Protams, lielu lomu šai izvēlē spēlē arī fakts, ka Dānijā ir bezmaksas izglītība (vairumā ...
tikai privātā partnerība un skolu apmaiņas programmas. var painteresēties par Erasmus Tur, Dānijā, jāmeklē. Vai Francijā. Meklēt LV var tikai sponsoru, ar kuru vienošanās individuāli (bezaprēķina sponsoru šim mērķim šeit atrast varētu būtu tuvu mission impossible). domāju, ka studiju kredīts arī uz turieni ir pieejams. bet tikpat labi var ņemt parastu kredītu, ieķīlājot dzīvokli, māju, citus nekustamos īpašumus. Es par to , ka students ir jau pietiekoši pieaudzis un patstāvīgs cilvēks , vairs ne bērns :) Un tāpēc par finansiālo atbalstu vai peļņas iespējām būtu jādomā pašam . Māmiņas rūpes tādā līmenī , kā - ko bērns ēdīs , vai zeķītes kājās utt ir nevietā . Starp citu , apgādnieka zaudējuma statuss tika pieminēts pilnīgi nevietā . Apskatieties šajā mājas lapā: www.ciriusonline.dk . Tur in info gan par studiju iespējām, gan par stipendijām.
Vēl var sazināties ar Dānijas vēstniecību: http://www.ambriga.um.dk/lv/menu/ConsularServices/Vizasuzturesanasatlaujas/Macibuunstudiju/
··· Augstākā izglītība: Finansiāls atbalsts studentam lasīt visu diskusiju (12 atbildes) –»
budžeta vietas? (5)
kurās augstskolās vēl iespējams iesniegt dokumentus uz budžeta vietām 2014/15 m.g. un līdz kuram datumam? Kādās studiju programmās?
nu zini,Anna-Marija.Ne jau katrs var atļauties bērnam studijas apmaksāt.Labāk lai mācās budžeta grupā un iegūst izglītību,kuru bagāto bērni negrib.Nav teikts,ka būs sūdīgs speciālists.
Piezvani uz skolām,pajautā,bet man šķiet ka jau tā kā par vēlu,drīz 1.septembris.
19 gados jau pats bērns zin ko grib un ko negrib, kas kalpo par sākumu veiksmīgai dzīvei nevis konfliktam ar sevi un mūžīgiem meklējumiem. Tā kļūst par labiem speciālistiem un vadītājiem, ne kad mammīte meklē, kur lētāk un kad gan jau pēc tam kaut kas pats no sevis mainīsies. Tāds pēc beigšanas žēlosies, ka nav darba vai maza alga, kaut augstākā izglītība ;D Vēl pēc tam lamās valsti, ka tā viņam neko nenodrošina, tad kļūs par kārtējo viesstrādnieku. RTU vienmēr paliek neaizpildītas budžeta vietas, ja ne Rīgā, tad filiālēs un ja iztur, var pārnākt uz Rīgā pēc citu atbiršanas, var mainīt specialitāti uz prestižāku, nokārtojot atšķīrīgos kursus. Bet, vai tas mammītei un " bērnam" patiktu (neskatoties, ka par brīvu ;D)? zeltīt,tieši otrādi,pēc tiem ķīmiķiem un kādiem vēl tur tieši ir pieprasījums,tikai jaunatnei neinteresē kas būs pēc askolaas beigšanas,vajag mācīties tur,kur skaitās prestiži.Bagātie senči apmaksā studijas,kaut kā pabeidz,tad atjēdzas,ka valstī jau pa 3 juristi uz vienu iedzīvotāju.Valsts budžetu piešķir tikai tām specialitātēm,kur trūkst darbinieku.
.
laukroze-visiem nav tik gudri un spējīgi bērni.Dažiem ir tādi,kurus tomēr vajag pavirzīt,ieteikt ko prātīgu.Ja OHO var jautāt par slimību ārstēšanu un ko darīt seksa,tad kādēļ nevarētu pajautāt par budžeta vietām.Tu personīgi pārzini pilnīgi visas Latvijas augstskolas?Es gan izņemot LU,RTU un LSPA par citām neko nezinu.
Arī ķīmiķus māca arī (un ne tikai) RTU ;) Mana meita gan mācās klātienē biznesa augstskolā un lielākā daļa studentu jau strādā. Pēc pirmiem vienkāršākiem darbiem tiek meklēti un pat piedāvā jau interesantākus un prestižākus. Tā ka bezdarbs ir lauku tantēm galvā un ģimenes personiskā pieredzē, kas, nebūt nav visiem tāda! Ja pašiem neiet kā gribētos, tad, tomēr, jāpārskata sava attieksme pret dzīvi, ne jāmurgo, ka visi nolemti neveiksmēm, ja kaut kāds mistisks spēks tos kaut kur neiekārto, neapmaksā, neizdara visu pašu vietā. Ja vajag pavirzīt bērnu, kas pats nevelk, tad labāk ieteikt apgūt profesiju, ar ko iztiku pēc tam nopelnīt, ne iestāties vienalga kur, kur nav jāmaksā. Kāds speciālists izmācīsies , ja ir pilnīgi vienalga , kur mācīties , ja vien budžetā ?
Vai tik nesanāks nelaimīgs cilvēks pēc dažiem gadiem , kam jāsāk viss no gala vai jāpārkvalificējas ?
··· Augstākā izglītība: budžeta vietas? lasīt visu diskusiju (5 atbildes) –»
Augstākā izglītība (31)
Mūsdienās šauri profilētas programmas. Kapēc nav inteliģenci veidojošas augstākās izglītības programmas, iekļaujot sevī socioloģiju, vēsturi, psiholoģiju, ekonomiku, vadības zinātnes?
Cik daudzpusīgs un inteliģents cilvēks vēlas būt, tik daudz viņš arī cenšas iegūt, uzzināt, atrast, izpētīt... Īsāk sakot, izglītības programma gatavo konkrētas jomas speciālistu, bet visas pārējās dzīves gudrības ir jāmeklē pašam, ar karotīti neviens mutē tās neieliks... Augstākā izglītība ir kaut kas līdzīgs PA - pieredzes apguve. Tev vienkārši ar pirkstu parāda - tur ir plaukts, kurā ir grāmata. Tas, vai tu to grāmatu izlasīsi ir atkarīgs tikai no paša. Un labāk ir tad, ja tu to grāmatu arī sapratīsi. Bet vislabāk ir tad, ja sapratīsi, radīsies jautājumi un kaut kam no rakstītā arī nepiekritīsi. Neuztversi kā absolūto taisnību. Apšaubīsi un mēģināsi tikt pie skaidrības pats. Kad tam visam iziesi cauri, tad var teikt, ka tev ir zināšanas par šo tēmu. Līdz tam, tikai ar papīru uz rokām, tas liecina tikai un vienīgi par to, ka teorētiski tu zini, kur ir grāmata. Praktiski gan bieži ir tā, ka arī to tu nafig esi aizmirsis. tāpēc, ka vajadzīgas šauri specializētas masas. Tādas, kas neprot, pat nespēj domāt ārpus saviem šaurajiem verga rāmjiem. Un kur varēs iestādies darbā par inteliģentu? Cik saņems inteliģens? Būs kategorijas? Pirmās pakāpes inteliģents, augskākās pakāpes inteliģents? Inteliģentu arodbiedrība... interesanta doma. Zinu, ka arī manā draugu lokā ir cilvēki, kam šī doma aktuāla. Hmm, bet vrb tam piemērota mūžizglītība? ;) Mūžu dzīvo , mūžu mācies... visādas tautskolas uttt, kas nesaistīti ar specialitātes ieguvi... ··· Augstākā izglītība: Augstākā izglītība lasīt visu diskusiju (31 atbildes) –»
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu