Laiks revolūcijai?

Man šķiet, ka mēs visi saprotam, kādā situācijā atrodās mūsu valsts un tauta. Dažreiz šķiet, ka kāds ir pamatīgi pacenties, lai mūs iznīcinātu. Padomā, valdība ir "parūpējusies" par katru sociālo grupu, lai nevienam šeit negribētos dzīvot. Strādniekiem visās citās valstīs maksā vairāk, bet šeit Tu pat uz pensiju nevari cerēt, studentiem visur citur ir lētākas studiju maksas un lielākas iespējas, pensionāri būtībā ir atstāti izmiršanai, ideja par bērnu laišanu pasaulē jau sāk izklausīties smieklīga. Un jā, pēc kādiem gadiem divdesmit mēs jau skaitīsimies minoritāte šajā valstī.

Tie paši cilvēki, kas pacentās radīt šo situāciju, ir arī parūpējušies par to, lai mēs arī nevarētu sacelties. Man par lielu pārsteigumu (tikai šodien uzzināju), mūsu valstī ir aizliegts ģenerālstreiks - pats labākais un efektīvākais risinājums šādā situācijā. Iztēlojieties kā uz pāris dienām viss apstātos. Nekursētu transporti, nestrādātu bankas, veikali, rūpnīcas. Tad valdībai nāktos meklēt visiem pieņemamu risinājumu, ko darīt mūsu situācijā, vai arī atkāpties un taisīt jaunas vēlēšanas

Zinu, ka mēs esam pasīvi, bet cik ilgi mēs bāzīsim galvu smiltīs? Mēs esam vergojuši citām valstīm jau vairāk kā 750 gadus. Atceraties vienīgos 20 gadus, kad mēs tiešām bijām brīvi (jau iepriekš atvainojos tiem, kas uzskata, ka mēs tagad esam brīvi)? Mēs tiešām esam laba, gudra un strādīga tauta, bet tikai tad, kad paši esam noteicēji savā valstī, tāpēc aicinu jūs visus sagaidīt nākamo piketu, un pārvēst to par revolūciju, nevis sēdēt mājās pie televizora, ēst vakariņas un skatīties, ka daži censoņi mētā bruģus Vecrīgas šaurajās ielās.

Un atceraties, ja mēs varam mainīties un nebūt tik pasīvi, tad arī visa Pasaule var mainīties, jo mēs tiešām esam viena no pasīvākajām tautām. Grieķi un franči jau sen būtu gar zemi nolīdzinājuši valdības ēku, ja pret viņiem tā izturētos.

Mēs pat varam iztikt bez vardarbības! Atceraties Gandiju, kas atbrīvoja Indiju

KraaKraa (2011-03-08 19:36)      Elektroid. Ja jau strādā valsts iestādē tad vajadzēja draudzēties ar saprātu. Un varētu lūdzu kaut ar vienu A4 formāta lapas tekstu iepazīties, ar Tavu analīzi par situāciju valstī. Ja tā ir tikai virsrakstu slejas, tad paldies nevajag. Nez kas tad ir tā ļaunprātīgā bezdarbība.
Tessa .. tiesības ielās iet, manuprāt ir cilvēkiem, kas strādā un nežēlojas, par to, ka pabalstus griež nost un tamdēļ naudas nav par ko ēst. Jākustina smadzeņpods, lai pelnītu, nevis jākliedz, ka valstij kā mātei visus šos "nespējniekus" jāuztur.

Tessa (2011-03-08 20:32)      KraaKraa (2011-03-08 19:36) viedoklis
zini,kada ir izeja?vieniiga?braukt projam.jo nezheloshos arii.jakustina smadzenjpods-ne ar musu padomjlaika izglitiibam-es nestradaju sava specialitate tikai tapec,ka manas toreizejas darbavietas vnk nav.nu nav,un viss.vel maciities?par ko?tad jau ir janjem tas pats krediits:DDaudzet zaliites un piedavat Ritinja kungam?sorry.es,tomer,braukshu prom.lai ir,par ko seklas zaliitem nopirkt.
es vispar.obobšaju,ta teikt.vecim ir briivakas rokas.sievietei ir berni un lieta/darbs,pie kuras vinja turas-skaidri apzinoties,ka ne-Riiga to darbsu dabut nav iespejams,ar visiem apgriezieniem un pieredzi.var arii pateikt: jus mums esat parak laba. aga,piedziivots.
es jau reiz cepu te temu sakara ar darbiem.neviens neatbildeja konkreti uz jautajumu.neviens.tatad,par ko mes te runajam?par to,ka valsts nenodroshina cilvjiem Normalu!!eksisteshanu.ta,luk.
/kstatji,es palasiitu par smadzenjpoda kusteshanas idejam/

KraaKraa (2011-03-08 20:54)      Tessa.
Ja jābrauc tad jābrauc, neviens ar varu netur.
A par smadzeņpoda kustināšanas idejām. Tās tomēr par maksu. Ar labām idejām tāpat riņķi nesvaidos.

trafs (2011-03-08 21:25)      Tieši ļoti gudrie un izglītotie cilvēki ir visvairāk vainīgi pie patreizējās situācijas valstī. Jo - viņi egoistiski domā tikai par savu labklājību, par sava maka biezumu, nevis kaut mazliet par nākotni valstij, no kuras savu labklājību ieguvuši.
Miniatūrs piemērs - KraaKraa (protams, ja viņa neblefo).

skrejosaa (2011-03-08 21:26)      Izlasi,pievienojies,pārsūti draugiem!

Latvenergo tarifi- Latvijas iedzīvotāji PRET!

Divdesmit neatkarības gadus valdības ir vedušas Latviju pa iznīcības ceļu.Viss ir ticis darīts nevis tautas,bet savu interešu labā.Likvidētas rūpnīcas,fabrikas,visas lielās ražotnes,jo tas ir bijis izdevīgi kādam,bet ne tautai. Pašreizējās valdības rīcība ir – darīt visu, ko prasa starptautiskie aizdevēji,kurus neinteresē tāda maza zemes pleķīša iedzīvotāju liktenis. Acīmredzot šie starptautiskie aizdevēji vēlas panākt pilnīgu Latvijas tautsaimniecības iznīkšanu,cilvēku izmiršanu vai emigrēšanu,tāpēc šobrīd tiek prasīts darīt visu tā, lai tas arī notiktu.Patreizējais lēmums par energotarifu pacelšanu ir kā pēdējā nagla,ko valdība centīgi grib iedzīt Latvijai sagatavotajā zārkā!

Neesi vienaldzīgs! Mēs varam izbeigt Latvijas iedzīvotāju apzinātu gremdēšanu! Nešķiro pēc nacionalitātes, reliģijas vai uzskatiem! Visi esam Latvijas iedzīvotāji!


Pievienojies mums 24.martā pl.12.00 pie Prezidenta pils!!! Pikets,mītiņš,gājiens uz Saeimu,rezolūcijas iesniegšana Prezidentam un Saeimai!!!

Kam ir iespēja,ņemiet līdzi megafonus,svilpes,taures!

Domu biedri no -http://pietiek.wordpress.com/
Iesildīšanās.....


Tad vēl 4. maijā krastmalā.

Polus (2011-03-08 22:00)      Tessa, ko Tu saproti ar jēdzienu "normāla eksistence"? Tīri intereses pēc jautāju. Man šķiet, ka cilvēki Latvijā ir pavisam aizmirsuši, ka laba dzīve nerodas tāpat vien, jo tā ir jānopelna ar darbu. Valsts pienākums nav nodrošināt katram indivīdam labu dzīvi (ja tas tiek saprasts ar jēdzienu "normāla eksistence").

trafs, nu Tu gan šauj garām. Var, protams, filozofēt par to, kas vairāk vainīgs, bet fakts ir tāds, ka vairums neizglītoto un daudz aizbraukušo vienkārši gaida debesu dāvanas, jo uzskata, ka viņiem viss pienākas. Tas nekas, ka nav izglītības, nav profesionalitātes - tas viss nieks, jo viņiem, lūk, vajag DZĪVOT, tas ir, braukt ar auto, dzīvot izremontētā dzīvoklī, aizbraukt ceļojumā un tad vēl kādu brendīgu lupatu uzstīvēt sev kādā no ķermeņa daļām. Mīļie draugi, par kādiem nopelniem tad tas viss būtu jāpiešķir?! Par izglītību nulles vērtībā, slinkumu un nevīžīgumu? Par auklītes, šofera un grāvjrača darbu? Zeme, atveries! Redz, kustināt galvu un attīstīties ir slinkums, bet dzīvot labi gribas pat ļoti. Tā ir fundamentāla problēma.

Jā, daļēji vainīga ir arī valsts, jo nerada sistēmu, kas cilvēku spiestu attīstīties, ja viņš grib dzīvē kaut ko sasniegt (veicinot konkurenci skolnieku un studentu starpā). Taču vislielākajā mērā atbildība par savu dzīvi ir jāuzņemas katram pašam. Valsts nav aukle ar naudas pupu katram, kurš sevi uzskata par zīdaini. To būtu laiks saprast.

Tessa (2011-03-08 22:53)      Polus,reiz es megjinaju ar tevi diskutet,tu man neatbildeji.privati es nerakstu,publiski neizteikshos.tapec-sorry,laikam,uz tavu jautajumu atbildes nebus.kaut gan man patiik tavas domas.vienmer lasu.
bet ne tu un kraa sapratiisiet mani))ne man to iipashi vajag.

voshelis (2011-03-09 07:47)      ...jā "pāēdušais neēdušo -nekad nav sapratis"! :))

trafs (2011-03-09 12:40)      Polus, Tu droši vien Rīgā dzīvo un strādā ? Droši vien tādēļ arī nezini (tāpat, kā deputāti), ka vēl dzīvība ir ne tikai uz Marsa bet arī citviet Latvijā... Un tur to legālo iespēju ne tuvu visiem nepietiek...
Maķenīt Tu pēc Pabrika izklausies. Tavuprāt auklītei, šoferim un grāvjracim par savu GODPRĀTĪGI veikto darbu jāsaņem tikai tik daudz, lai pietiktu maizei un ūdenim ?! Un cilvēkam, kurš ar augstāko izglītību (ko ieguvis par šofera maksātajiem nodokļiem) sēž pie nekam nevajadzīgas birokrātiskas papīru kaudzes, tam jāsaņem tūkstoši un jābrauc 4x gadā uz dienvidu kūrortiem ?!
Nesaku, ka kādam kaut kas par neko pienākas, bet vienmēr būs vajadzīgi arī melnā darba darītāji, kuri (lai cik tas dīvaini Tev neliktos) arī ir CILVĒKI !
Ja katram jādomā tikai par savu kabatu, tad rodas jautājums - priekš kam vispār ir vajadzīga VALSTS ?!

Polus (2011-03-09 13:16)      trafs, nav nozīmes, kur es dzīvoju un ko daru, jo fakts ir tāds, ka algas lielums ir atkarīgs no vērtības, ko konkrētais darbinieks rada. Savukārt vērtība, ko kāds spēj radīt, mēdz būt funkcija no katra spējām - apsviedības, zināšanām vai kādām unikālām prasmēm. Ja galdnieks ir ar unikālām prasmēm, tad saņems daudz - viennozīmīgi. Šoferis ir F1 pilots, tad arī saņem daudz, jo viņa spējas ir unikālas.

Savukārt pārējie - šoferi, gurķu griezēji, auklītes - saņem algu, kas ir atkarīga no ekonomikā radītās vērtības, jo šie darbi pēc būtības: 1) ir palīgdarbi, tātad tikai netieši palīdz vērtības radīšanā; 2) vajadzīgās prasmes ir tik zemas, ka šo darbu varētu darīt ļoti daudzi - attiecīgi arī tirgus samaksa ir zema.

Lūk, ja cilvēks ir slinks, nevēlas mācīties, attīstīties, tad droši ierakstās otrajā kategorijā. Problēma rodas tad, kad šāds process notiek masveidā, un tas ir tieši tas, ko Latvijā varam novērot. Mums katastrofāli trūkst cilvēku, kuri spētu radīt vērtību. Kāpēc? 1) tas ir grūti - ir jāmācās, jādomā, daudz jāstrādā; 2) vienmēr ir opcija uzspļaut savai pašcieņai un braukt vergot uz Īriju.

Es piekrītu, ka mums birokrātiskais aparāts ir milzīgs, būtu mazināms un daudzi tajā strādājošie nebūt nav spoži intelektuāļi - jā. BET ne jau birokrātiskais aparāts ir vainīgs pie katra individuālā slinkuma un muļķības. Atkārtoju - laba dzīve nav tiesības, bet gan privilēģija, kas jānopelna ar darbu.

P.S. Labi izglītots cilvēks šofera nodokļu vērtību var valstij atpelnīt dažos mēnešos - tas tāds pavājš arguments.

Just_ (2011-03-09 13:23)      Vērtīgā darbinieka radītās vērtības kādam ir jānopērk. Un pircēji visbiežāk ir šoferi, auklītes un gurķu lasītāji. Ja viņu pirktspēja ir zema, vērtīgais darbinieks savas vērtības var uzspraust uz nagliņas (es atvainojos!) vai doties tās tirgot citur. Nu kam es to stāstu...

Tessa (2011-03-09 14:01)      Polus,nu tu auzas iebrauci konkretas,tiesham.es varu tikai pievienoties trafs un Just_ viedokljiem,jo tu tagad runa,ka izlutinats,metropole dziivojoshais puishelis,kura maciibas un dziivoshanu maksa turiigi vecaki.
un kursh noslauka kajas ar aukliiti,apkopeju vai celtnieku-jo vinjiem tachu nepienakas normala dziive,lai dziivo budas ar sausajam tualetem un svecem uz galda,jo neko labaku vinji nav pelniijushi.
arprac.
ko tu dariitu bez vinjiem?
vot kad pats!! nopelniisi naudu savam)) maciibam(tuliit bus pasakas,ka pats pelna),dziivoshanai,izklaidem,celjojumiem-tad parunasim.citadi te sanak tads bagata puishelja blablabla.

Polus (2011-03-09 17:28)      Just_, kāpēc Tu pieņem, ka produktam obligāti jātiek tirgotam iekšējā tirgū? Pie tam, Tu jauc cēloņus ar sekām, jo zemas algas ir sekas vājai ekonomikai, nevis otrādi.

Tessa, es nekomentēšu uz personāliju vērstos saukļus un, protams, negrasos taisnoties. Lai gan es ar visu cieņu izturos pret tiem, kuri veic jau minētos darbus, tomēr man šķiet kā 2x2 tas, ka samaksai par šādiem darbiem ir jābūt zemai. Tikpat labi cilvēkiem būtu grūti iztikt bez, piemēram, tualetes papīra un datoriem. Vai tad tas uzreiz nozīmē, ka tualetes papīram un datoram būtu jābūt vienā cenā? Vai tomēr viens savas sarežģītības dēļ ir vērtīgāks? Ar darbiem ir tieši tas pats - visādas profesijas ir vajadzīgas, jā, bet tas jau nenozīmē, ka visvienkāršāko darbu veicējiem būtu jāsaņem tikpat, cik organiskās sintēzes zinātniekiem vai inženieriem. Viena spējas ir izplatītas masveidā, kamēr pēdējie divi ir attīstījuši unikālu kompetenci, par ko tirgus ir gatavs maksāt krietni vairāk.

Lai ilustrētu vēl spilgtāk - auklītes un apkopējas ekonomikai neģenerē nekādu naudas plūsmu. Pilnīgu nulli. Nauda šo profesiju algām ir jānopelna citur. Tāpēc šo darbu samaksa ir tiešā veidā atkarīga no tā, cik lielu naudas plūsmu spēj ģenerēt tie, kuri rada kādu produktu ar pieprasījumu tirgū. Mēs, protams, varam gribēt maksāt šiem cilvēkiem daudz, bet tas notiek tikai tādā gadījumā, ja maksātāji paši spēj ģenerēt pietiekami daudz naudas. Latvijas gadījumā tā nav, tāpēc algas šīm atbalsta funkcijām ir zemas. "normāla dzīve" nesanāk tikai un vienīgi tāpēc, ka ar naudas ģenerēšanu mūsu ekonomikai ne īpaši labi veicas.

trafs (2011-03-09 17:48)      Polus, neviens jau nesaka, ka jāmaksā vienādi dažādām profesijām. Un kādas vērtības rada mūsu politiķi ? Arī nulli. Nē, atvainojos - pat ar mīnuss zīmi.
Pilsētnieka domāšana ir ārpus reālās dzīves. Kādam ārējam tirgum var ražot, ja pat iekšējo valsts neaizsargā (citās valstīs protekcionisms eksistē, kaut slēptā veidā, bet mums līkdeguņi to aizliedz)?
Kad visi lauku nabagi pārvietosies uz Tavu Rīgu vai Dublinu, redzēs, kādu tad dziesmu dziedās pilsētas augstdzimušie pārcilvēki.
Ā, un jautājums, Polus, Tev - vai normāli attīstītās rietumu valstīs visi Tevis minētie "zemākās šķiras" profesiju pārstāvji arī saņem 300 eur mēnesī ?! Tur ko, Tavi šķirošanas likumi nestrādā ? Cenas ta plašpatēriņa precēm gan tur, gan mums ir līdzīgas...

rozamunde (2011-03-09 19:55)      Polus jau pareizi raksta. Tikai kur ir instrumenti, lai regulētu adekvātu samaksu mūsu gaišajiem prātiem, lai tie savu radītos produktus nereģistrētu aiz Latvijas robežas?, lai šie gaišie prāti varētu radīt šīs vērtības te un tagad, ne citur. Kāpēc Latvijā radītie produkti ( es nerunāju par pienu un zivju konserviem) netiek popularizēti tepat Latvijā? kāpēc nestāsta par tiem pašiem organiskās sintēzes zinātniekiem vai inženieriem visiem saprotamā valodā un nespecifiskos medijos? kāpēc, kāpēc, kāpēc... Atbildes jau nav tālu jāmeklē (tāpat kā mani nodokļi), taču es neredzu lietderību vairumam vadītāju un lēmēju.

voshelis (2011-03-09 23:03)      šī valsts eksistē pēc principa:"kurš lielāks cūka-tas dziļāk rok un tam vairāk tiek"!

Polus (2011-03-10 08:01)      trafs, nevienā brīdī neesmu attiecīgo profesiju pārstāvjus saucis par "zemāko šķiru". Mēs šeit runājam par darba samaksu, kurai, manuprāt, šo profesiju pārstāvjiem tīri dabiski būtu jābūt relatīvi zemai.

Politiķu algas lielā mērā ir atkarīgas no vidējās algas valstī. Deputāteļi savu algu gan vēl varēja samazināt, jo tas būtu labs žests sabiedrībai. Savukārt premjera alga ir vairāk kā 7x mazāka par to, ko, piemēram, EK saņem Andris Piebalgs un aptuveni uz pusi mazāka par to, ko saņem EK strādājošie tulki. Tev tā šķiet liela alga par to mēslu strēbšanu, ko veic mūsu premjers? Par to mēs varētu diskutēt.

Par normāli attīstītajām rietumu valstīm runājot, izlasi manu iepriekšējo komentāru - tur es tieši skaidroju, kāpēc šādās valstīs viņi nesaņem EUR 300 mēnesī, bet vairāk. Tas, ka cenu līmenis mums ir neadekvāts - piekrītu. Līdz ar to arī reālā pirktspēja ir ļoti zema. Te gan svarīgas ir arī absolūtās vērtības. Ja 2 miljonu iedzīvotāju ekonomika gadā saražo preces un pak. 12 mlrd LVL vērtībā, tad tie ir 6k LVL jeb 8,5k EUR uz cilvēku gadā. Cik tas sanāk mēnesī? EUR 700. Ja kāds ar vidējiem ienākumiem grib izmantot auklītes pakalpojumus, tad cik, Tavuprāt, viņš būtu spējīgs samaksāt (legālajā variantā neto algu pareizini ar 2, lai iegūtu izmaksas darba devējam)? Lūk, Tev arī atbilde par to, kāpēc algas palīgprofesijām Latvijā ir tādas, kādas tās ir. Ne jau negrib maksāt "normālai dzīvei", bet gluži vienkārši nevar to izdarīt. Manuprāt, tam būtu jābūt kā stimulam nekļūt par vienu no šīs profesijas pārstāvjiem, bet mums ir tā, ka lepni tiek paziņots, ka var braukt uz Īriju. Ja ASV ekonomika gadā saražo USD 14 triljonus uz 300 mlj iedzīvotājiem, tad viņiem katram sanāk pa USD 47k. Attiecīgi arī viņi var atļauties maksāt krietni lielākas algas palīgprofesijām absolūtās vērtībās.

Paradokss ir tāds, ka vairums latviešu nestrādā slikti. Nebūt ne. Mēs cenšamies, lielai daļai intelekts ir krietni virs profesijai nepiecieš

trafs (2011-03-10 14:00)      Polus, tur jau tā lieta, ka viss ir relatīvs. Arī mūsu algas. Citam 1000 uz rokas ir par maz, citam 10000, cits ir laimīgs ar Ls 400.
Manuprāt algas apmēram būtu jābūt adekvātam cilvēka padarītajam darbam. Tiem pašiem politiķiem - algas drīkstētu palielināt proporcionāli valsts ekonomikas izaugsmei. Ja Valdis mēslus strebtu ar pozitīvu rezultātu, lūdzu- kaut 20 000 ! Ir deputāti, kuri tikai atsēž - par ko tiem vispār maksāt ?!
Bet jeņķus par piemēru minēt nav godīgi, Latvija nevar arābiem naftu nozagt...
Un saki, ko gribi, bet VALSTIJ tomēr būtu jārada iespēju cilvēkiem atrast iespējas !
Arī es labprāt strādātu vairāk, bet tādu iespēju vienkārši nav... Kad man bija 3 darbi, domāju līdzīgi kā Tu - citi paši vainīgi, ka slinki...

Tessa (2011-03-10 14:23)      trafs,man domat,province pasmaidiis par(c) cits ir laimīgs ar Ls 400, un izlabos ciparu 400 uz 250-arii.lai cik tas skumji nebutu.bet Polusam,man shkjiet,to nesaprast.pareja tev piekriitu.nav verts striideties.

Polus (2011-03-10 15:49)      trafs, mēs vēl varētu runāt par to, ka valstij būtu jānodrošina efektīva uzņēmējdarbības infrastruktūra un vide, bet ne jau konkrētu darbavietu radīšana. Tev šķiet, ka Īrijā, piemēram, darbavietas rada valsts vai tomēr uzplaukums sākās pēc IT grandu ienākšanas? Jā, mūsu uzņēmējiem vienmēr būs problēma konkurēt ārpusē, jo iekšējais tirgus ir niecīgs, attīstībai sakasīt līdzekļus ir pagrūti. Savukārt ārvalstu investīcijas parasti vērstas uz zemi kvalificēta darbaspēka izmantošanu, radot vai apstrādājot izejvielas. Lielā mērā investīcijas uzņēmumos ar augstu pievienoto vērtību mums nav, jo nav jau darbaspēka, kas tur varētu strādāt.

Ja ASV nav "godīgs" piemērs, tad cik adekvāts piemērs ir mūžu mūžos piesauktā Īrija?

Tessa, man tuvi cilvēki strādā medicīnā un izpētē par attiecīgi 240 un 350 latiem uz rokas. Abi izglītoti speciālisti ar izcili augstu atbildību. Tāpēc es ļoti labi saprotu, ko tas nozīmē. Pie tam, no šiem 240 latiem 200 tiek samaksāti auklei. Tev šķiet adekvāti, ka aukle saņem par 17% mazāk kā cilvēks, kurš ikdienā operē pacientus un glābj dzīvības? Man tas nešķiet adekvāti, un par to jau ir viss stāsts. Jā, es gribētu, lai viņi saņem vismaz tūkstoti un tad auklei varētu maksāt uz pusi vairāk, taču viens ir gribēt, bet otrs ir ekonomiskā realitāte, ar kuru ir jārēķinās.

Ai, labi, man temperatūra skrien virs 38,5, būsiet mani piebeiguši :)

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu