"Tarantino: jāvaino noziegumu izdarītāji, nevis filmu veidotāji"
"Kinorežisors Kventins Tarantino (Quentin Tarantino) pēc piektdienas apšaudes Konektikutas skolā, kurā tika nogalināti 26 cilvēki, aizstāvējis vardarbību filmās. Asa sižeta filmas «Django Unchained» režisors sacīja, ka viņam apnicis aizstāvēt savas filmas katru reizi, kad ASV notiek kāda apšaude. «Traģēdijas notiek,» viņš piebilda."----
"Tomēr galvenās lomas tēlotājs Džeimijs Fokss sestdienas preses konferencē norādīja, ka vardarbība uz lielajiem ekrāniem atstājot iespaidu uz cilvēkiem.
«Mēs nevaram nelikties ne zinis un teikt, ka vardarbībai filmās vai jebkam citam, ko darām, nav nekāda iespaida; tā nav patiesība,» viņš teica."
kā domājat jūs?
fargo (2012-12-18 12:29)
sry, avoc>
http://www.tvnet.lv/izklaide/kino/447106-tarantino_javaino_noziegumu_izdaritaji_nevis_filmu_veidotaj
i
QQQQQ (2012-12-18 12:30) vai pornofilmas ir labas? vai patiesiiba ir taa, kas mums patiik? mees nedomaajam, mees klausaamies un izpildaam. esam sabiedriiba
LaskovijMerzavec (2012-12-18 12:35) Īsi... piekrītu Tarantīno...
saullla (2012-12-18 12:38) vājus un slimus cilvēkus iespaido dajebkas,ari filmas,ziņas,un viss cits apkārt.It iipaši tādus cilvēkus iespaido agresija,un vardarbiba.
kokote (2012-12-18 12:39)
Domāju, ka būtiski ir, ko skatās bērni, vardarbībai bērnu filmās nav jābūt, tāpat kā supervaroņiem, kurus var pie asfalta pielīmēt, bet viņi izdzīvo...nu par disneja brendu Tomu un Džeriju- neizteikšos- sado/mazo etalons - tas tā nedaudz nenopietni, bet domāts nopietni.
Uzskatu, ka vecāku pienākums ir filtrēt vai vismaz runāt par to, ko bērni redz ekrānā, izskaidrot un tā...Un par pieaugušo auditoriju- nu patīk man Kil Bil savādā filozofija un austrumos aizgūtā estētika (arī Rozamundi Pilčeri mēdzu skatīties reizi mēnesī :D). Pieaugušam prātam ir jābūt tiesībām izvēlēties, tomēr valstij būtu jārada iespēja garīgi slimu cilvēku izolācijai no sabiedrības - bet tas jau cits jautājums
dogville (2012-12-18 12:40) manii slepkavnieciskas tieksmes izraisa tikai Rozamundes Pilcheres dailjrade(aiziet no Lubenes noraust putekljus)
kokote (2012-12-18 12:42) QQQ- nesapratu par pornofilmām- kaut kā pavisam neiebraucu...tad, kad skatos Tarantīno u.tml- man nemaz nesagribas ņemt rokā zobenu un kādam ko nocirst...varbūt neesmu pornofilmu speciāliste, izņemot Tinto Brasu laikam nevienu skatāmu nevarēšu nosaukt, ja par filmām, nevis porno sižetiem saitos, kuriem ir pavisam konkrēta, mākslai klāt nestāvoša funkcija
Polus (2012-12-18 12:45)
Protams, ka nepiekrītu.
Mūsdienu heteronomā sabiedrība, kura dzīvo "brīvībā", kāri sagremojot visu, ko piedāvā daži mediji, savu vērtību skalu lielā mērā būvē uz tā seklā pamata, ko šie paši mediji tai pasniedz.
Apšaude skolā ir tikai sekas, cēloņi ir pavisam citi. Protams, ieroču pieejamība ir viens, bet, manuprāt, lielu lomu spēlē arī nogalināšanas "normalizācija", kurā lielu lomu spēlē filmas, datorspēles un multenes (jau no mazotnes iepotējot zināmas ´vērtības´).
Redz, paši amerikāņi spēruši soli tālāk - no obligātās literatūras skolā izņemot dažus Selindžera darbus, to aizstājot ar "informatīviem tekstiem, kuri skolniekam noderēs darbā". Faktiski tiek darīts viss, lai jaunajai paaudzei vērtību sistēmā radītu tukšumu, kuru tad aizpildīt ar tām pašām idiotiskajām filmām un patērētāja kultu, pie reizes iepotējot arī to, kas ir "skaists, veiksmīgs". Ja apkārt staigā šādas trulas mašīnas, tad par traģiskiem notikumiem nebūtu jābrīnās.
never_pa (2012-12-18 12:48)
Var atstāt un var neatstāt iespaidu. Vienam psihe ir stabilāka, citam mazāk stabila. Nevar uz šo jautājumu atbildēt ar kategorisku jā vai nē.
Vai to ietekmē vsardarbība filmās...tad jau tik pat labi arī dzīve kā tāda.
neko (2012-12-18 12:53)
Piekrītu Tarantīno.
Tas viss no neadekvāti sterilas vides. No tā ka tas vis tiek noliegts aiz kam jaunatnei pilnīgi nekāds priekšstats par realitāti. Vide kurā var iesūdzēt tiesā par "ne tā paskatīšanos" nevecina adekvātu realitātes uztveri. Arī asins cenu ir jāzina, tak mūsdienu modernajā sabiedrībā pieņemt to neredzēt/noliegt un nevienam jaunietim to nemāca. Tad ar veidojas personas bez mēra sajūtas šajos jautājumos. Un kad kādam "atnāk vaļa"... tad ir tā kā ir.
p.s.
Man domāt vidusmēra Ņujorkas ielas bandas dalībnieks reālajā dzīvē redzējis daudz vairāk kā uz ekrāna rāda... bet tas jau citāds stāsts.
_CatNap (2012-12-18 12:56)
dziive kaa taada diez vai ir ljauna. cilveeks pec dabas ir ljauns (nu -taads mans uzskats). ar moraali censhamies to maskeet, slaapeet.
visas taas vardarbiibas -filmas, speeles- masku rauj nost,ljauj domaat, ka tas tak ir OK. un vaajaaka psihe padodas. parasti korelee ar gadiem (proti- jaunieshi)
Arma (2012-12-18 12:57) Man šķiet, ka daudz vairāk nekā filmas ietekmē žurnālistu sižeti par varmācīgiem aktiem. Jā, var informēt par to, taču rādīt no visām pusēm, n-tās reizes izklāstīt visa notikušā smalkumus - tas tiešām kādu ar nestabilu psihi var pamudināt kaut ko līdzīgu atkārtot. Tieši tas pats ir par nemitīgo dažādu terora aktu rādīšanu. Es nerādītu nevienu attēlu par terorisma aktiem, jo tas ir tieši tas, kas teroristam vajadzīgs - sēt paniku un bailes un saņemt pēc iespējas lielāku publicitāti - bez tā viņa darbība ir bezjēdzīga.
erucanob (2012-12-18 12:58)
es domāju,ka visas tās šaušanas ne pie kā laba nenovedīs.Drīz tas būs arī pie mums,jo padomājiet,ko bērni skatās,ko rāda kinoteātros.Tur ir kaut 1 normāla,skaista filma?
Es aktieru vieta atteiktos tādās filmēties un režisoriem būtu jāpadomā,ko labāk filmēt.11.septembris taču arī vienā filmā bija rādīts ilgu laiku pirms tam.
ruterfords (2012-12-18 13:07) Vienkārši nesaprotu - kāpēc ir jāreklamē vardarbība ?!
fargo (2012-12-18 13:08)
var piekrist gan Polus, gan neko, lai arī itkā viedokļi nesakrīt. nedrīst slēpt galvu smiltīs, bet arī konkrētā, tēmā minētā režisora filmas ir tās, kuras apzināti mēģina vizīt atļautā/neatļautā robežas atļautības virzienā. režisors apzinati šokā savu skatītāju ar pastiprinātu, nepamatou vardarbību pat tur, kur to sižets neprasa. bez tā var iztikt un stāstījumam tas netraucē. bet autors vēlas provocēt. un cilvēki ļaujas provocēties.
nāk atmiņā Končalovska intervija, kurā bija arī par šo jautāts, kur tika atbildēts, ka "nasiļije v kino dolžno bitj opravdano". varbūt tā.
ja tā padomā, tad cik liela atbildība ir konkrētam cilvēkam par savu darbību, par to, kādas sekas tā izraisa. protams, ka kratas nost no jebkādas atbildības. bet vai tās nemaz nav. tā... "pa lielam", ne tikai uz konkrētā autora pleciem, bet uz industrijas.
Olivia_es (2012-12-18 13:09) viss kopā atstāj iespaidu - filmas, video klipi, reklāmas, negatīvās ziņas mēdijos, sabiedrība apkārt utt. jo vieglāk ietekmējams ir cilvēks, jo mazāk no tā visa vajag, lai satraumētos un kaut kas mātes platē aizietu ciet. nevar vainot kaut ko vienu, bet diez vai kāds ķersies lielajam biznesam pie ragiem, lai kardināli pārveidotu visu sistēmu.
Tessa (2012-12-18 13:15)
Tarantino,neapshaubami,ir liels un talantiigs iipatnis un vinjam ir piedodams citadaks skatiijums uz daudzam lietam,es pat pieljauju domu,ka vinjam nedalec,ka kads no vinja filmas var iespaidoties un iet ielas ar granatomjotu-ta tak tikai filma!! maksla,ta teikt.
bet nu japiekriit arii tam,ka ir cilveki,kuri skatas filmas,tapec,ka vinjsh tam ir rezhosors,bet ir tadi,kuri skatas tapec,ka vinjiem tas ir vajadziigs.tapec ja arii nebutu tads Tarantino,vinji mekletu iespejas,lai ko tadu redzet.
padomju laika liidziigas filmas nebija,bet kur radas Rogaljevs un Chikatilo?tapat lidmashiinu 1968.gada pagrieza otradi un nogalinaja stjuarti-no ka tad tie iespaidojas?
smadzenes tas viss ir.slimas,iekaisushajas smadzenes,ne maksla.
Deisa (2012-12-18 13:19) Ir taču izvēles iespējas, taču nevainīgos un mierīgos seriālus nobriedis cilvēks neskatās, aizrauj tas, kas kutina nervus. Garā slimajiem, nepilnīgajiem savukārt uztvere citāda, tāds visur var atrast iemeslu, kāpēc izgāzt sevī esošo niknumu. Nebūs filmas, kas ietekmē, ietekmēs kaimiņu Vana, kas ne tā ir paskatījies, ietekmēs tas pats internets ar kritiķiem. Slimam cilvēkam daudz nevajag, pietiek ar vienu vārdu, kas viņa asociāciju pasaulē uzbur slimīgu ainu. Un pozitīvisma trūkums no bērnības - mīļi pieskārieni, mīļi vārdi, galu galā - pati mīlestība.
fargo (2012-12-18 13:25)
par tām slimajām smadzēnēm un no ķēdes norāvušamies garīgi neadekvātajiem... jā, tiem konkrētajiem personāžiem nav svarīgi, vai tarantino eksistē.
te ir vairāk par kopējo klimatu - ko drīkst un ko ne. cik tālu drīkst rādīt slepkavību vai vardarbību. piemēram, vai obligāti ir palēninātā režīmā jārāda kā razis pārgriež cilvēka rīkli un kā upuris gārdz, aizrijoties ar savām asinīm un tam javeltī vairākas minūtes. priekš kam? tā ir nepamatota vardarbības demonstrācija. un kas šobrīd kādam cilvēkam liekas nepieņemami, pēc desmitās reizes jau liekas estētiska vērtejuma komentāra vērts.
tas nav par to, ka konkrētam sikopātam rīcības iemesls bija pulp fiction.
wolands (2012-12-18 13:26)
Man drīzāk tajā stāstā nošokēja citas lietas. Neatceros ziņu avotu, bet izklausījās sirreāli.
Ar autismu (Aspergena sindromu) slimam bērnam māte (?) māca šaut no automātiskās pistoles??????????? Pie tam bērns (grūti nosaukt par jaunieti) izrādījis tieksmi uz mazohismu sevi dedzinot ar šķiltavām. izrādot arī noslieci uz dusmu lēkmēm???
Es teiktu, ka vardarbība filmās te ir zemu, zemu celoņu-seku sarakstā ...
stardust(2012-12-18 13:27) Manuprāt, Tarantino taisnība. Nav jau tas tik vienkārši, ka noskatās un noklikšķ. Ir vide kā tāda [vecāku loma], realitātes apziņa, gēni galu galā. Normāls... nākamās atbildes
Atbildes 1 līdz 20 (kopā 49) | nākamās >> |