Vai ir ētiski būt nežēlīgam pret pūli un pūļa cilvēkiem?
LV produktivitāte ir vismaz 2 reizes zemāka, kā Eiropā, bet kāpumu var panākt nevis kustinot pirkstiņus ātrāk, bet gan lietojot tehnoloģijas un strādājot gudrāk. Bet lai to darītu, ir jābūt izcili pieejamai bezmaksas izglītībai no tālmācības vidusskolām un beidzot ar doktora studijām, ir jābūt perfektai studiju laboratorijām un pasniedzējiem, ir jābūt 100% iekļaujošam sociālās drošības tīklam, lai strādājošie un uzņēmēji varētu pārstrukturēties un adaptēties, utt., utt.Tas ir līdz šim neizmantots valsts labklājības avots. Un tai bija jābūt vēlēšanu galvenajai tēmai. Taču ko mēs redzam Latvijā? Populismu, marasmu, stagnāciju, atpkaļrāpulību un naidu. Neko vairāk.
Un tā ir pūļa vara. Polijā arī ir pūļa vara, Polijā arī tauta negrib mācīties un iet uz priekšu, tautai pietiek ar lielākiem bērnu pabalstiem.
Kādai ir jābūt attieksmei pret pūli? Līdz šim man likās, ka pūlis ir jāsaudzē un jēiedrošina skatīties tālāk, dzīvot gudrāk. Bet bezceris ir milzīgis. Pūlis nemācās. Pūlis ir tik tups, ka nespēj pavērt internetu un kaut 5-10 minutes dienā palasīt The Guardian vai The New York Times.
Un tad nu man sāk likties, ka neželība ir vienīgais veids, kā attiekties pret pūli. Būt nežēlgam, izmantot muļķību un neprātu. Un, ja ir cilvēki, kuri ļauj cirpties, tad viņi ir paši vainīgi. Viņiem ir visas iespējas mācīties domāt, dzīvot gudrāk, balsto atbilstoši saprātam, bet ja viņi to nevēlas, tad dies ar viņiem
Un, ja pūlis ir pārņemis visu valsti, tad dies ar šo valsti. Prom, uz citu valsti, uz citu sabiedrību, lai pūlis piedzīvot failed state. Ja paši nemācīsies, tad vismaz citiem būs par biedinājumu.
Vai šāda attieksme ir ētiska?
rokons
1
Ražīguma mērīšanas metodes jau ir dažādas. Viena no populārākajām - pievienotā vērtība uz darbinieku skaita.
Jo mazāki administratīvie izdevumi, jo skaitās lielāka ražība. Bet te ir pretruna - darba veikšanai ir vesela virkne noteikumu, kas prasa darba resursu, piem Kvalitātes vadības sistēma, ko lielākoties publiskos pasūtījumos prasa kā obligātu..........un vēl daudz kas cits.
Tas šo skaitli ietekmē, bet ne jau kā vienīgais faktors.
Man iebilde par tēzi, ka bezmaksas izglītība ir ceļš uz attīstību..........hmm, bet kā ta ASV attīstās?
AivarsN Cik tad ilgi var to ekonomiku attīstīt? Vai tā sauktajam pūlim to vajag? To vajag tikai vergturiem,lai turētu visus kontrolē. Lai tak strādā paši. Planēta ir piesārņota,jau tuvākajā nākotnē varam palikt bez dzeramā ūdens,neko vairs nevarēs izaudzēt. Kam tad vairs būs vajadzīgi tie datori un roboti? Ja tos nenormālos zinātniekus neapturēs un neatgiezīsimies pie ekoloģiska dzīvesveida,tad nākotni var nemaz neplānot,jo tās vienkārši nebūs,izmirsim kā mamuti. Lai šo civilizācijas pašiznīcināšanās procesu apturētu,pagaidām ir tikai viens risinājums - visai pasaulei atslēgt elektrību. Pārejas process būs grūts,jo cik tad ir tādu cilvēku,kuri spējīgi paši sevi nodrošināt ar pārtiku? Bet tas ir vienīgais veids,kā saglabāt Zemi nākamajām paaudzēm.
Geisha
00;24
Gugle lielās - es visu zinu, Dators - es visu varu. Stūrītī sēž elektrība un klusiņām saka:"Jūs bez manis neesat nekas". Kaut kur netā atradu.
anis
1
Nu ja- arī cilvēks elektrība vien ir. Ja apstājas elektroķīmiskie procesi-cilvēka vairs nav...
Bet par zinātniekiem-pirmais lielākais kaitnieks būs bijis tas kurš iemācījās iegūt uguni ...
Un tā sākās pasaules piedraņķošana.
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 24 (kopā 24) |