Sputņika moments Eiropā - ko mēs vēlamies?
Jaunā Eiropas komisija plāno tērēt līdz pat 25% no ES budžeta zaļo mērķu sasniegšanai, zaļais New Deal ir ES komisijas centrā, Eiropas Centrāla Banka savos lēmumus ņems vērā zaļos faktorus, utt., utt. Viss iet uz zaļās politikas īstenošanu, inovāciju un tehnologiju radīšanu zaļajai politikai.Mans jautājums ir - vai Jums tiešam zaļa politika ir tik ļoti vajadzīga? Ja jau reiz Eiropa cenšas atrisināt kādu globalu problēmu, izdarīt kaut ko lielu un visiem svarīgu, tad man liekas, daudz svarīgāk būtu automatizēt maksimālā apmērā visus smagos, garlaicīgos, mokošos, darbus!
Masīvi investēt zinātnē, mākslīgā intelektā, robotikā, tehnoloģijās, lai automatizētu maksimāli daudz darbavietu, lai reizi pa visām reizēm izbeigtu cilvēku ekspluatāciju un lai cilveki beidzot būtu brīvi piepildīt sevi, darīt radošu darbu, dzīvot pārticīgu dzīvi bez lieka stresa un steigas.
Protams, līdz ar automatizāciju būtu jāievieš sociāli risinājumi, tādi kā universālā dividende, stipendijas izglītībai, stipendijas radošajiem projektiem, stipendijas inovācijām, startupiem, utt.
Nu ko, eiropiešie. Ja tiešām darām ko lielu, vai tiešām paliekam plastmasas maisiņu un zaļo ideju limenī? Varbut varam saņemties un mainīt, pārdefinēt tehnoloģiju, darba un sabiedrības sociāli-ekonomisko attiecību jēgu? Tas būt daudz, daudz lielāks ieguvums nekā zaļais New Deal, kas atnāks pats no sevis, ja sabiedrība būs pārticīga, brīva un radoša.
burleska Jau tagad vajadzētu ķerties pie aprēķiniem, kas ir nepieciešams, kādas darba vietas uzturēt lietderīgi, kādus procesus turpināt, kādus pārstrukturizēt. Žēl, ka neredzu, kas to būtu gatavs un varētu darīt, vai globāli kaut ko tādu varētu uzsākt, jo virzību nosaka masa, nevis līderi. Ja nu vienīgi kāds ļoti spēcīgs līderis parādītos, kas varētu gan procesiem izsekot, gan tautu nomotivēt pārmaiņām. 2020-01-26 14:50
andrisz
1
Makrons un sociālliberāļu kustība (En Marche Francijā un Par! Latvijā un Andrew Yang prezidenta demokrātu nominācijas kustība ASV) ir vieni no šiem līderiem. Viņi lieliski kombinē brīvā tirgus idjeas ar tehnoloģiju attīstības veicināšanu un ar sociālo faktoru iedzīvināšanu, lai cilvēki nekļutu par primitīvu biznesu vergiem, bet varētu mācīties, augt un konkurēt augošā tautsaimniecībā.
Pašreizējais laikmets ir nežēlīgs pret vienkāršajiem cilvēkiem - darba dualizācija un teilorizācija padara daba dzīvi vienkāršiem cilvēkiem smagu, bezcerīgu, bez resursiem izaugsmei. Bet tieši tāpēc jau ic jāaug pilsonu politiskajai apziņai, lai iraudzītu ceļu uz priekšu. Un tieši tādēļ būtu svarīgi beidzot sakt runāt par to, ko Eiropa var darīt, lai atvieglotu daba dzīvi, daba attiecības, labklājības veidošanu. Tie ir tie smagākie jautājumi. Ne jau zaļais New Deal Eiropai ir vajadzīgs, bet pieklājīga (decent) un pārticīga darba un izaugsmes progamma.
2020-01-26 15:01
Lobo1 1 2 Nu Tu sasapņojies. Lumpenim jābūt nodzītam un stresainam. Ja lumpenim radīsies brīvais laiks, daļa nezinās ko ar to darīt, daļa sāks nodarboties ar dažāda mēroga nejēdzībām, bet daļa sāks domāt un var aizdomāties līdz tam, ka Pasaule virzās nepareizā virzienā, ka varu ir sagrābuši pašlabuma meklētāji un dzen cilvēci uz koncentrācijas nometnēm u.t.t. Ja kas tiks mehanizēts un robotizēts, tad tikai tādēļ, lai tie paši valdošie gūtu vēl vairāk peļņas. 2020-01-26 15:16
siikaa16 Tā kanalizācijas lūka vienalga kādam būs jātīra. Problēma jau, ka netiek pienācīgi samaksāts par darbu. Tagad jau ir pietiekoši brīvi, radoši cilvēki, vārds sakot - liekēži, pabalstnieki. 2020-01-26 15:19
AivarsN 1 2 Interesanti, kādas vēl tehnoloģijas cilvēkiem varētu iesmērēt, lai tie būtu spiesti strādāt vismaz divās maiņās, lai par tām samaksātu? Un ieviešot tās super duper, nahren nevienam nevajadzīgās tehnoloģijas, darba vietu skaits samazināsies vēl neskaitāmas reizes. Un ko iesākt ar lielāko daļu, itkā nevajadzīgajiem planētas iedzīvotājiem? Tik ātri tak noindēt tos nepaspēs un arī atlikušajiem tad dzīvības funkcijas būs grūti uzturēt. Jau tik ļoti pierasta tā parazītu domāšana, ka jāiznīcina visi pārējie, lai man vairāk vietas,bet galvenais, lai viss nokrīt no gaisa, pašam nedarot neko. Tikai tāpēc jau to pasauli indē un visādos veidos samazina populāciju, ka tai parazītu bandai, tik liels apkalpojošais personāls nav vajadzīgs. Bet varbūt daudz efektīvāk būtu atbrīvoties no parazītiem, kuri tāpat sabiedrības labā neko nedara? Tehnoloģijas ir laba lieta, ja tās nekaitē dabai un atvieglo cilvēkiem dzīvi. Patreizējās, tikai visu sadārdzina un piesārņo. 2020-01-26 15:48
JurisK 2 6 Zaļā domāšana ir laba lieta, bet ir loti daudz iebilžu tiem, kas zaļo dzīves veidu propogandē gandrīz nu jau religijas līmenī. Piem. - aizstat vienreizejo plastmasas maisinu ar auduma daudzkartlietojamo. Te tik jazin, ka daudzkārtlietojamais jaizmanto vismaz 130 pirkumiem, lai tas kļūtu ´´zaļš´´, cilveki tos izmantojot krietni isaku laiku. Otrs piemers - salīdzinot tīru elektroauto ar mūsdienīgu benzīna vai dīzeļauto. Japaiet vairak ka pieciem gadiem, lai elektroauto pielīdzinatos benzīnniekam CO2 footprintam, bet tad jau atkal jamaina akumulatori un atkal tā pēda elektroauto palielinās. Kas ir fosīlais kurinamais - tas ir CO2, kas kadreiz bijis Zemes atmosferā, dedzinot fosilo kurināmo, CO2 atkal nonāks augos. 2020-01-26 16:36
fargo
4
mēs vēlamies likvidēt eirobirokrātiju aptuveni... vispār. nevis dot tai vēl vairāk varas pār tautām. zaļā politika nav ne laba, ne zaļa, bet atkal un atkal ir pierādījusi, ka ir kaitīga dabai un cilvēkam, ekonomiku un demogrāfiju bremzējoša, politiski un sociāli bezatbildīga.
tas ir varas uzurpācijas mehānisms.
ko darīt?
caur vēlēšanām turpināt izskaust elitistus, globālistus un sociālistus no ievēlētās varas rindām. vēlāk arī no ierēdniecības.
2020-01-26 17:12
Chris1986 4 nu, es vairāk gaidu jaunās eirokomisārs Kāviņutursauca priekšvēlēšanu solījumu par vienotas Eiropas minimālās algas noteikšanu izpildi 2020-01-26 17:58
Reds 3 JurisK - nu nez , elektrību pasaulē iegūst galvenokārt no fosilā kurināmā un sadedzināt degvielu, pārvērst to elektrībā un pēc tam mehāniskajā kustībā diez vai ir efektīvak nekā pa tiešo sadedzinot to enerģiju izmantot kustībā. Un tas ir tikai CO2 , vēl jau tajās baterijās ir visādi smagie metāli un skābes kas ir pa tiešo kaitīgi jebkuram organismam. 2020-01-26 18:05
Epifanija 1 Mēs jau sen Latvijā visi dzīvojam zaļi, kur nu vēl zaļāk?! 2020-01-26 20:56
JurisK 1 18:05 - es laikam neveikli izteicos. Jauna elektroauto CO2 pēda ir ieverojami lielāka par jauna moderna parasta autiņa pēdu. Jāpaiet 5 ekspluatācijas gadiem, lai pēdas izlīdzinātos. Pēc tam, ja akumulatori vēl labi, elektroauto kļūst ´´zaļš´´. Salīdzināšana veikta nesen Vācijā. 2020-01-26 22:34
fargo
1
3
vienam auto akumulatoram nepieciešamo retzemju metālu ieguvei ir nepieciešams izrakt no 40-60 tūkstošiem tonnu iežu. vienam... akumulatoram. lai tikai kāds frukts varētu justies labi un vīzdegunīgi citiem demonstrēt cik viņš ir zaļš. plus, šo automobiļu cena tiek sponsorēta no līdzpilsoņu kabatām, jo ja fruktam vajadzētu pirkt to par īsto cenu, viņš varētu sūdzēties, ka valsts neatbalsta "zaļo" politiku.
kur tad vēl "biodegviela". tās dēļ kalimantānā un brazīlijā tika izcirsti rekordlielas mežu platības, atkal jau, lai kāds viens ierēdnis varētu raportēt par briesmīgi zaļiem sasniegumiem citam ierēdnim.
tas pats ar idiotisko kariņu pret plastmasu. tas ir tāpat, kā cīņa ar "indīgo" co2. plastmasa ir visekonomiskākā izejviela plaša patēriņa precēm. tai nav nekāda aizstājēja. nav tāda! un ironija ir tā, ka plastikāti ir dabai 99% nekaitīgi. izņemot vizuālo, citu tiešu piesārņojumu plastikāti nerada. kas attiecas uz jūrām un celofāna maisiņiem, tad būtu jaapelē pie ķīnas un āfrikas, no kurienes, patiesībā, nāk gandrīz visa šī draza. bet no eiropas, z-amerikas vai austrālijas šis piesārņojums nenāk. tad kā vējdzirnavu cīņa ar celofāna iepakojumiem rietumos ietekmēs situāciju ar okeāniem? A NEKĀ! bet cik daudz var tirst, cik sanāksmu, cik rakstos un raidījumos var vīzdegunīgi tarkšķēt par baiso zaļumu.
gandrīz visas t.s. zaļās kampaņas ir līdzīgas savā pilnīgā bezjēdzībā mērķu(lai arī fiktīvo) sasniegšanā.
bet... kāpēc kādam viss šis ir vajadzīgs? kapēc tādas globālas PR pūles? kā tas var būt kādam izdevīgi?
atbilde - vēl kā ir! atbilde slēpjas divos vārdos - nauda un vara. tikai iedomājies, kādas iespējas paveras, ja valstīm un tautām ir jāprasa un jāatskaitas par saviem enerģijas patēriņiem un katrs iedzīvotājs ir jātaksē par labu starptautiskai birokrātijai. kas jau arī ir tikai izkārtne un nav pati vara. var taksēt gaisu, sauli, vēju, ūdeni - VISU! tu elpo gaisu? tu izelpo co2? maksā ragā! taksēs arī sauli. saprot
2020-01-27 00:46
fargo
3
bet... kāpēc kādam viss šis ir vajadzīgs? kapēc tādas globālas PR pūles? kā tas var būt kādam izdevīgi?
atbilde - vēl kā ir! atbilde slēpjas divos vārdos - nauda un vara. tikai iedomājies, kādas iespējas paveras, ja valstīm un tautām ir jāprasa un jāatskaitas par saviem enerģijas patēriņiem un katrs iedzīvotājs ir jātaksē par labu starptautiskai birokrātijai. kas jau arī ir tikai izkārtne un nav pati vara. var taksēt gaisu, sauli, vēju, ūdeni - VISU! tu elpo gaisu? tu izelpo co2? maksā ragā! taksēs arī sauli. saprotu, tagad tas liekas fantastiski, bet par to jau sāk pīkstēt pamazām, iztaustot augsni uz cilvēku reakciju. jo tie būtu enerģijas avoti, kuros taksētājiem nav jāinvestē neko. iedomājies naftu - to ir jāiegūst, jāpārstrādā, jātransportē utt. un uz to var ļoti labi vārīties, sevišķi uzliekot nodokļus, kas sastāda 90+% no patiesās degvielas cenas.
bet tagad padomā par sauli, saule tur ir un viss. un ja to vienā brīdi pasludina par vienu no dažiem leģitīmiem enerģijas avotiem, automātā to apliek ar nodokli. voila!
tas pats ar gaisu. to ir grūti aptvert, bet tie paši pipari ļoti labprāt vēlētos taksēt ar gaisu. ar līdzīgiem argumentiem.
un tā ir vara. pilnīga, 100%, visaptveroša vara pār indivīdu.
2020-01-27 00:47
Drole
>> "tie paši pipari ļoti labprāt vēlētos taksēt ar gaisu"
tas saucas "fart tax"
https://sites.psu.edu/siowfa15/2015/11/27/farts-and-burps-contribution-to-global-warming/
https://www.newsroom.co.nz/2018/04/26/106393/tackling-cow-burps-to-slow-climate-change
2020-01-27 01:14
rinkulis
1
Muļķim skaidrs, ka zem tā visa apakšā ir cash grabbing lobijs.
Neviens nerunā par to, ka lietām būtu jākalpo ilgāk, jo tad vajadzētu mazāk ražot un mazāk pārstrādāt, kas prasa resursus...Nedzird kaut kā.
2020-01-27 01:52
AivarsN 1 2 Kapitālisms var pastāvēt tikai tad, ja nepārtraukti tiek kāpināti ražošanas apjomi. Dēļ neizbēgamās naudas noslāņošanās, strādājošajiem atalgojums arvien samazinās. Lai saglabātu kaut vai nemainīgu ienākumu līmeni, ir jāpalielina ražošanas jaudas. Taču cilvēki patērēt vairāk nespēj, nav arī naudas par ko to preci nopirkt. Tāpēc visu preču kalpošanas laiks, mākslīgi tiek samazināts līdz minimumam. Piedevām, pērkot jeb kuru produktu, vēl jāsamaksā par lērumu inovāciju, kuras tiek bezjēdzīgi pievienotas katram nākamajam modelim. Tūkstošiem pilnīgi jaunu automašīnu, katru gadu tiek nosūtītas uz pārkausēšanu, jo savādāk nevarēs pārdot jaunākos modeļus, ražošanas ķēde apstāsies, strādnieki paliks bez darba un nenopirks jaunās preces. Tāpēc kapitālisms vienmēr ir nonācis strupceļā. Agrāk to atrisināja ar kariem, visu iznīcinot, lai varētu ražot no jauna. Kā galvenie šo problēmu domā atrisināt tagad? Baidos, ka viņiem nav ideju. Mūs sagaida briesmīgākā krīze, kādu jeb kad pasaule pieredzējusi. Un tad viss zaļais liksies tik mazsvarīgs! 2020-01-27 10:39
av2
2
Es neteiktu, ka mani besii taa "zallas" idejas. Bet peedejaa laika ir par daudz vienkaarssi. Cilveeku stulbumama, neizgliitiibai ssajaa jomaa veel garss cellss ejams. Nevis stulbi bllaustiities par sliktiem iepakojumiem pie veikaliem, bet ciinaaties ar rozzotaajiem, kas tos razzo utt. Tas tikai viens piemeers.
EU, ar visu greetismu , var jau baigi zalli saakt dziivot...var? A kas notiek tressjaas, ceturtajas valstiis, kaads vispaar ir paintrseejies? Kkinaa katru nedeellu atklaaj viennu jaunu termo elektrostaciju, ka kurina ogles . Tas ok, jo tie passi "dabas draugi" grib pa leeto visu ko.
Karoche, riebjas par ssito divkosiibu runaat pat.
2020-01-28 07:01