Augstākā izglītība

Augstākā izglītība - jautājumi un diskusijas
Augstākā izglītība toreiz un tagad (32)
Kad es padomju laikos 80tajos studēju matemātiku, mums bija KATRU dienu pa 7-8 lekcijām. Parasti sākām 8 no rīta un beidzām 19 vakarā. Arī sesdienās, tad gan bija mazāk lekcijas. Brīva tikai svētdiena. Visu dienu augstākā ...
Kad es padomju laikos 80tajos studēju matemātiku, mums bija KATRU dienu pa 7-8 lekcijām. Parasti sākām 8 no rīta un beidzām 19 vakarā. Arī sesdienās, tad gan bija mazāk lekcijas. Brīva tikai svētdiena. Visu dienu augstākā ...
Ja salīdzina augstāko izglītību un tās devumu toreiz un tagad, tad: 1. Latvijā ir par daudz augstāko mācību iestāžu (valsts+ privātas), kur notiek nevajadzīga dublēšanās un liela daļa mācību programmas nav noderīgas tautsaimniecībai. Toreiz vairāk domāja par profesiju noderīgumu; 2. pasniedzēju kadri ir ļoti vāji un novecojuši(izņemot IT), jauno pasniedzēju ir ļoti maz un spējīgākie aizbrauc. Toreiz vairāk domāja par jauniem kadriem, bija spēcīgāka konkurence un, ja neizgāja ikgadējo atestāciju un nebija vispāratzītu publikāciju, amats bija jāatstāj vai pazemināja. Šodien ja zaudē vienā, vari aiziet uz citu ar draugu palīdzību; 3. ļoti svarīgi bija uzņemšanas konkursi, kad uzņēma tikai labākos un spējīgākos, šodien mazāk (ja viņi tiek budžetā) un uzņem tos, kas maksā, bet bieži galīgi profānus, kuriem būtu vēlreiz jāmācās vdsk. vai pat pamatskolā vai arī jāapgūst tikai arods; 4. par lielu trūkumu uzskatu vdsk. pieļauto bez apdomas pārņemto no Rietumiem priekšmetu brīvo izvēli. Kurš skolnieks neizvēlēsies tos priekšmetus, kurus ir vieglāk un bez piepūles mācīties? arī vecākiem ir mazāk kreņķu, reti kuri padomā par bērnu nākotni. Arī testi neveicina ne domāšanu, ne prasmi runāt, komunikācijas neprasme redzama sadzīvē un darbā, tagad plaģiātisma izplatība(pat jāpieņem ir speciāls likums) un studenti šodien praktiski, ar nelieliem izņēmumiem, neprot mācīties patstāvīgi, jo nav tam izveidota bāze; 5. augstskolu programmas šodien ir maz saistītas ar nepieciešamajām profesijām tautsaimniecībā un nespēju jaunos speciālistus nodrošināt ar darbu...ir noteiktu profesiju(psihologi, juristi, ekonomisti u.c.)pārprodukcija; 6. Faktiski šodien Latvijas augstakā izglītība ir nonākusi strupceļā un nav neviena IZM kuram būtu ´´dūša" ķerties pie vispārējas vdsk. un augstākās izglītības reorganizācijas..pārāk daudz pretinieku, īpaši tagad pēc tam, kad nav aktualizētas daudzas augstkolu mācību programmas. Un ne velti tās visie
....visiem spēkiem pretojas starptautiskas atestācijas komisijas izveidei par mācību programmu un pasniedzēju atbilstību šodienas prasībām. Skumji, bet diemžēl tādi ir fakti.
Tak aunam skaidrs, ka zāle bija zaļāka, utt. Bet toreiz ļaužiem bija ieaudzināta augstāka atbildības sajūta, a tagad, tfu, pē:(
Kādreiz arī grāmatvedim bija pilnas mēbeles ar papīriem, atskaitēm, rēķiniem utt., darbs bija smags un grūts, bet tagad, ja laba resursu pārvaldības programma, darba ir krietni mazāk un strādāt var efektīvāk. Arī pārdevējiem - padomā, kādas rindas būtu tirdzniecības centros, ja pārdevējs skaitītu ar skaitīkļiem, bet cik efektīvāk pārdevēji var strādāt ar normālu kasu sistēmu? To sauc par automatizāciju un efektivizāciju, mans draugs. Uz mācībām attiecas tas pats - lai ar augstāko matemātiku noņemas programmētāji, kas veido programmas, kur tā ir nepieciešama, bet lietas spečuki lai uz nevajadzīgiem rēķiniem laiku netērē - lai dara darbu izmantojot jau gatavu "velosipēdu".
Atļaušos tomēr vismaz daļēji nepiekrist Deisai. Jā, protams, automatizācija un efektivizācija ir notikusi, bet jautājums ir par to, cik lielā mērā tas padara noteikta veida zināšanas nevajadzīgas/liekas? Vai tad kalkulatora un kases aparāta izgudrošana ir iemesls, lai cilvēks vairs nemācītos skaitīt, reizināt un veikt citas darbības ar skaitļiem? Aspekts ir tāds, ka automatizācija un dažāda veida mašīnas ir brīnišķīgas ierīces, kuras apstrādā tām iedotu informāciju, taču tās pašas nerada jaunu info un arī nespēj plašāk interpretēt rezultātus - tam ir vajadzīga cilvēka spēja domāt. Ne mazāk svarīgi - tikai cilvēka domas attīstība var būt par pamatu šo pašu brīnišķīgo ierīču tālākai attīstībai. Attiecīgi - grozies kā gribi, bet galu galā viss tik un tā atduras pret cilvēka, nevis mašīnas, domu.
Papildus, ir disciplīnas, kuru primārais uzdevums nav tikt pielietotām praksē, bet gan asināt prātu. Piemēram, šahs nav "praktiski" pielietojama spēle, bet tā ļauj trenēt smadzenes. Līdzīgi ir ar virkni lietu mācību programmās. Turklāt zināšanām ir viena ļoti savdabīga īpašība, proti, cilvēks var praktiski pielietot tikai to, ko zina. Ja cilvēks nezina augstāko matemātiku, tad to nepielietos; ja zina, attiecīgā situācijā viņš to spēs pielietot. Tieši tāpēc labāk ir zināt vairāk, nevis mazāk. ··· Augstākā izglītība: Augstākā izglītība toreiz ... lasīt visu diskusiju (32 atbildes) »
Papildus, ir disciplīnas, kuru primārais uzdevums nav tikt pielietotām praksē, bet gan asināt prātu. Piemēram, šahs nav "praktiski" pielietojama spēle, bet tā ļauj trenēt smadzenes. Līdzīgi ir ar virkni lietu mācību programmās. Turklāt zināšanām ir viena ļoti savdabīga īpašība, proti, cilvēks var praktiski pielietot tikai to, ko zina. Ja cilvēks nezina augstāko matemātiku, tad to nepielietos; ja zina, attiecīgā situācijā viņš to spēs pielietot. Tieši tāpēc labāk ir zināt vairāk, nevis mazāk. ··· Augstākā izglītība: Augstākā izglītība toreiz ... lasīt visu diskusiju (32 atbildes) »
Kādēļ augstākā izglītība? (36)
Kādēļ meklējot dzīvesdraugu, tiek izvirzīts nosacījums,- nepieciešama augstākā izglītība?
Kādēļ meklējot dzīvesdraugu, tiek izvirzīts nosacījums,- nepieciešama augstākā izglītība?
2000 --ajos starp deputātiem --bija sabiedrīsko attiecību diplomi un psihologu diolomi--un pat tie bija pirkti par naudu.neviens nejautāja ,kurā disciplīna bija augstākā --pietika ,ka IR augstāka .tagad modē attālīnātās izglītības apgūšana --un ta tiek ražoti deģenerati--un šodien ,ŗīt sse attālinatie izies darbā --par ārštiem par inženieriem ,par ierēdņiem ,projektētājiem ,advokaāiem ,juristiem un c..Kretīni dejo..
Visspēcīgāka izglītības sistēma bija PSRS laikos.Un to atzina arī pat vislielākie padomju nīdēji. Tas tur augssaa...nesskkiro tik un taa :( Finaalaa ..tas taa...
Civeeka uznneemiibai ,un meerkktieciibai ar augstaako Latvijas izgliitiibu ir ....mazs sakars tomeer. Cilveeka speejaam maaciities visu muuzzu, pieredzei dziivee, darbaa, biznesaa ir...7x lielaaka noziime. Ir kam vienkaarssi ir kkeeriens, un ir kam nav. "Visspēcīgāka izglītības sistēma bija PSRS laikos.Un to atzina arī pat vislielākie padomju nīdēji."
Bez sovkodročerisma šis tips nevar iztikt nevienā tēmā.
Vienkāršs jautājums - ja šī izglītība bija tik izcila, tad kāpēc visas tehnoloģijas, pat lielākā lielākā daļa plaša patēriņa produktu bija jānozog dumjajos un neizglītotajos rietumos ? Vai esam izglītota tauta, māc šaubas. Ir liels daudzums jauniešu, kas mācības pēc pamatizglītības iegūšanas neturpina, vai pat nav ieguvuši arī to. Šķiet, ka atmiņā ir skaitlis ap 50 tūkstošiem. Tāpat ir pamatotas šaubas vai pašreizējā izglītības sistēma ir konkurētspējīga. Trollis ļekainis atkal ar savu paties8bu.))198- gadà baigais padomju nīdējs ASV valstsvīrs Bžezinskis par PSRS::Mūs uztrauc padomju savienības divas lietas:bruņošanäs un spēcīgā izglītības sistéma!!Bet tadiem pļakainiem ļekaiñiem un kuriem urīns vien galvà,to nesaprast.))/ ··· Augstākā izglītība: Cik % no LV iedzīvotājiem ir ... lasīt visu diskusiju (24 atbildes) »
Kur Rīgā, labāk studēt Psiholoģiju? (17)
Kurā Universitātē sagatavo speciālistu ar vienu studiju programmu?
Kurā Universitātē sagatavo speciālistu ar vienu studiju programmu?
bet kas attiecas uz studijam, tas ir iespejamas gan LU, gan RSU, gan bvk. bet man tas neizlasas nopietni-ka no tevis bus kkada jega. Tessa! Ja šādu jautājumu uzdod šeit, tad mēs visi varam justies kā profesionāļi - karjeras speciJālisti!:D:D Tur jābūt talantam uzklausīt cilvēku, tiešām iedziļināties un dot reāli darbojošos padomu, nevis mētāties ar banālām frāzēm, kā tas pārsvarā ir noticis psihologa apmeklējumos ar mani. Vislabāk to apgūt Rīgas centrālcietumā sēžot starp zekiem..))Tie pārspēs jebkuru psihologu ar visiem sūda maģistra grādiem..))Bet ,vai tas Tev ir vajadzīgs..?!)) Nav dzirdēts, ka kādā augstskolā mācītu par dvēseli. Tātad, veltīgi iztērēts laiks, tāpat kā apmeklējot baznīcu.😄 ··· Augstākā izglītība: Kur Rīgā, labāk studēt ... lasīt visu diskusiju (17 atbildes) »
Augstākās izglītības nozīme (58)
Vai izglītības līmenis - bakalaura, jo īpaši maģistra grāds ir jau beznosacījuma garants tam, ka izglītības ieguvējs ģenerēs augstvērtīgas, interesantas tēmas, spēs noturēt tēmu "rāmjos", ievēros pareizrakstības ...
Vai izglītības līmenis - bakalaura, jo īpaši maģistra grāds ir jau beznosacījuma garants tam, ka izglītības ieguvējs ģenerēs augstvērtīgas, interesantas tēmas, spēs noturēt tēmu "rāmjos", ievēros pareizrakstības ...
Nē, augstākās izglītības diploms, bakalaura, maģistra vai doktora pat grāds, negarantēs interesantas vai augstvērtīgas tēmas izvirzīšanu un diez vai spēs noturēt diskusiju"rāmjos", nerunājot jau par pareizrakstības likumu ievērošanu, personāliju analīzi un spēju pamatot savu viedokli, jo:
1.skolās, augstskolās nemāca domāt, analizēt un pamatot vai aizstāvēt savu viedokli, tik "iekalt" un atbildēt pēc testiem "jā vai nē";
2.daudzi diplomi ir nopirkti un autors bieži vien pat nespēj īsi pateikt tā saturu;
3. cilvēkus nemāca sarunāties, diskutēt, pieņemt cita viedokli. Kā jau šeit kāda tēma parādīja, ka cilvēki maz lasa grāmatas vai gandrīz nemaz un ļoti reti šodien arī bērni lasa grāmatas;
4. augstskolas diploms, ar grādu vai bez, nav izglītības vai inteliģences rādītājs;
Kādā tēmas komentārā palūdzu autori skaidrāk noformulēt jautājumu, tad autore man uzrakstīja, ka esot psicholoģijas māģistre un tā tam jābūt.
5. Praktiski neesmu pamanījusi nevienu tēmu, kurā autors vada diskusiju.
Dažreiz tiešām jābrīnās, kā ir rakstīta tēma un tās izklāsts, kā arī komentāri;
6. Par tēmu daudzveidību šeit ir lieki runāt, jo primāra ir tikai viena un komentāri bieži vien vispār neattiecas uz tēmu, bet gan tikai zīmēšanās dēļ.
Tādas pabeigtas izglītības nav un ne jau augstskolas diploms to garantē, bet cilvēka vēlēšanās nepārtraukti izglītoties un augt. Man bija darbinieks ar 3 augstskolas izglītībām, tad es viņu labāk redzēju ejam prom, nekā nākam iekšā.
Un vēl...pret diskutētāju ir jābūt cieņai, kaut arī tavs viedoklis ir pavisam cits, bet tā jau šodien ir tāda aizmirsta īpašība. Ar pamatskolas izglītību diemžēl ir krietni par maz. Jo ja cilvēkam nav iekšējas vajadzības tik pie vidusskolas vai profesionālas izglītības, tad laikā, kad tā ir pieejama bez maksas un citiem šķēršļiem, tā diemžēl jau ir diagnoze. Reizēm (un bieži vien) zemāka izglītība nenozīmē zemāku izglītības līmeni. Tieši otrādi, iznāk vairāk brīnīties par to, kā augstskolu spējuši pabeigt tie, kas pat vārdā no trim burtiem spēj kļūdu ielaist, par garākiem nemaz nerunāsim. Kurš gan rakstījis viņu diplomdarbus, ja zināms, ka par Tildes korektors ne visu vienmēr pareizi izlabo. :D Emocionālo inteliģenci nez vai var gūt augstskolā... nu paga. kamēr jūste kantu studējat tupēdami savā kādreiz prestižajā pierīgas kolhoznieku ciematā ar ainavu logs-logā, tikmēr valsts resursi jau sen nemanāmi nonākuši traktoristu-miljonāru rokās.kas netic, paskatās baltijas valstu pieņemšanu pie Trampa.
vienā teikumā-izglītībai nav nekādas nozīmes attiecībās. es drīzāk baidos no tiem pārgudreļiem, kas uz randu skrien jau iepriekš izkalkulējuši, kā smalki izņirgāsies par labticīgo romantisko babuli, nekā vienkāršajiem strādniekiem, kas varbūt ir uzupurējušies tuvinieku labā un tāpēc smagi strādā melno darbu. tipiski latviski. ··· Augstākā izglītība: Augstākās izglītības nozīme lasīt visu diskusiju (58 atbildes) »
1.skolās, augstskolās nemāca domāt, analizēt un pamatot vai aizstāvēt savu viedokli, tik "iekalt" un atbildēt pēc testiem "jā vai nē";
2.daudzi diplomi ir nopirkti un autors bieži vien pat nespēj īsi pateikt tā saturu;
3. cilvēkus nemāca sarunāties, diskutēt, pieņemt cita viedokli. Kā jau šeit kāda tēma parādīja, ka cilvēki maz lasa grāmatas vai gandrīz nemaz un ļoti reti šodien arī bērni lasa grāmatas;
4. augstskolas diploms, ar grādu vai bez, nav izglītības vai inteliģences rādītājs;
Kādā tēmas komentārā palūdzu autori skaidrāk noformulēt jautājumu, tad autore man uzrakstīja, ka esot psicholoģijas māģistre un tā tam jābūt.
5. Praktiski neesmu pamanījusi nevienu tēmu, kurā autors vada diskusiju.
Dažreiz tiešām jābrīnās, kā ir rakstīta tēma un tās izklāsts, kā arī komentāri;
6. Par tēmu daudzveidību šeit ir lieki runāt, jo primāra ir tikai viena un komentāri bieži vien vispār neattiecas uz tēmu, bet gan tikai zīmēšanās dēļ.
Tādas pabeigtas izglītības nav un ne jau augstskolas diploms to garantē, bet cilvēka vēlēšanās nepārtraukti izglītoties un augt. Man bija darbinieks ar 3 augstskolas izglītībām, tad es viņu labāk redzēju ejam prom, nekā nākam iekšā.
Un vēl...pret diskutētāju ir jābūt cieņai, kaut arī tavs viedoklis ir pavisam cits, bet tā jau šodien ir tāda aizmirsta īpašība. Ar pamatskolas izglītību diemžēl ir krietni par maz. Jo ja cilvēkam nav iekšējas vajadzības tik pie vidusskolas vai profesionālas izglītības, tad laikā, kad tā ir pieejama bez maksas un citiem šķēršļiem, tā diemžēl jau ir diagnoze. Reizēm (un bieži vien) zemāka izglītība nenozīmē zemāku izglītības līmeni. Tieši otrādi, iznāk vairāk brīnīties par to, kā augstskolu spējuši pabeigt tie, kas pat vārdā no trim burtiem spēj kļūdu ielaist, par garākiem nemaz nerunāsim. Kurš gan rakstījis viņu diplomdarbus, ja zināms, ka par Tildes korektors ne visu vienmēr pareizi izlabo. :D Emocionālo inteliģenci nez vai var gūt augstskolā... nu paga. kamēr jūste kantu studējat tupēdami savā kādreiz prestižajā pierīgas kolhoznieku ciematā ar ainavu logs-logā, tikmēr valsts resursi jau sen nemanāmi nonākuši traktoristu-miljonāru rokās.kas netic, paskatās baltijas valstu pieņemšanu pie Trampa.
vienā teikumā-izglītībai nav nekādas nozīmes attiecībās. es drīzāk baidos no tiem pārgudreļiem, kas uz randu skrien jau iepriekš izkalkulējuši, kā smalki izņirgāsies par labticīgo romantisko babuli, nekā vienkāršajiem strādniekiem, kas varbūt ir uzupurējušies tuvinieku labā un tāpēc smagi strādā melno darbu. tipiski latviski. ··· Augstākā izglītība: Augstākās izglītības nozīme lasīt visu diskusiju (58 atbildes) »
Kur iegūt psihologa diplomu, lai strādātu bērnudārzā? ir ped. augstākā, maģistrs (10)
Gribētu strādāt par psihologu pirmsskolas izglītības iestādē, esmu pedagogs ar 20 gadu darba stāžu, ir augstātā pedagoģiskā pamatskolā un augstākā ped. pirmsskolai, kā arī ped. maģistrs? nedomāju, ka man vēl vajag 3 ...
Gribētu strādāt par psihologu pirmsskolas izglītības iestādē, esmu pedagogs ar 20 gadu darba stāžu, ir augstātā pedagoģiskā pamatskolā un augstākā ped. pirmsskolai, kā arī ped. maģistrs? nedomāju, ka man vēl vajag 3 ...
Nedari kaunu, labi....................... veelreiz paarliecinos,ka ar izgliitiibu LV ir liela shaize!te nekaadi streiki neliidzees,jo man buutu neerti publisku atziisties,ka tik daudzaas maaciibu iestaadees ieeguuti diplomi+magjistrs,man liedz saprast,ka dotajaa jautaajumaa jaagriezhas Izgliitiibas ministrijaa!
Luudzu nevajag iet uz beernu daarzu,apzheelojaties par beerniem... Ļoti labi, ka ir pieredze un diplomi, bet tie ir pedagoģijā. Var doties uz RPIVA, viņi piedāvā arī neklātieni, iespējams arī tālmācību psiholoģijā, un tieši darbam ar bērniem, bet īsā laika posmā diezin vai apgūsi tomēr pavisam citu profesiju. Tā kā ir jau maģistri un tā, palūdz, lai veic pielīdzināšanu un iespējams tiksi ieskaitīta jau kādā 2.ajā, 3.ajā semestrī attiecīgi apgūtajai vielai, kas tieši uz psiholoģiju attiecas. Cienu cilvēkus, kas neapstājas pie sasniegtā, bet vēlas attīstīties tālāk. Lai izdodas! Nespēju bez atkārtošanās, ja rakstītais zuda...
Lieku Paralēles- Ja kāds , kurš = stomatologs, grib strādāt kā ginekologs? Izglītība taču ir, pie tam medicīnas jomā! :D :P :D ··· Augstākā izglītība: Kur iegūt psihologa diplomu, ... lasīt visu diskusiju (10 atbildes) »
Vai ir vērts studēt? (20)
Vai tiesām tam papiram tik liela nozime? ja pietam kursa darbi tiek pirkti? vai velaak sis bakalaurs būs konkuretspejigs darba tirgū..vai labāk sos 4 gadus stradaat,pelnīt naudu, lai,piemeram, nopirktu māju..apgūtu valodu..?
Vai tiesām tam papiram tik liela nozime? ja pietam kursa darbi tiek pirkti? vai velaak sis bakalaurs būs konkuretspejigs darba tirgū..vai labāk sos 4 gadus stradaat,pelnīt naudu, lai,piemeram, nopirktu māju..apgūtu valodu..?
:)) Optmistiski. Kādu valodu ir jāapgūst, lai bakalaura laikā nopirktu sev māju? Es pieļauju ka seno inku, lai varētu aizbraukt un atšifrēt, kur tie gnīdas savu zeltu nobēdzināja. :)) Ja tāds dzīves ceļš, tad bakalaurs pilnīgi un galīgi nav vajadzīgs. Tas būtu komiski, ja kaut kur Peru, starp klintīm būtu bakalaura kapu kalniņš ar uzrakstu - šeit dus spāņu filologs, panteras aizkosts un narkozemnieka lodes ķerts.
Diezgan īpatnēji, bet atkārtošos, es, nepabeigušais pat vidusskolu(tobrīt) uzraksīju darbu ekonomikā uz de-vi-ņi.... es daudz no ekonomikas saprotu? A NEKO!:) Kāds pamanīja? NE-VIENS! 32 gadīgs septiņu klašu absolvenc viņiem iesniedza kursadarbu, par kuru bija deviņi. Ta lūk.... (šit happens - no mīļākās filmas)
No vienas puses ieraksts CV ir vērtīgs.
No otras puses labāk vispirms pastrādāt, apskatīties un saprast kā lietas pasaulē notiek, kas interesē un tā. Un tad studēt. Pavisam cita attieksme rodas :) Tas tiešām ir kruta ja pa 4.gadiem sapelnītu mājai :) Izglītības papīreļa svars labākajā gadījumā ir ja studē sev interesējošā novirzienā pārējais ir pupelis tik daudz lai pēc tam zīmētos ar to. izgliitiiba, ko apliecina diploms nav tikai formalitaate, taa dod daudz daudz vairak. Slinkums staastit ko, da i neuzskatu par vajadizigu izpluust garstaastaa, ta vienkaarshi ir aksioma un nav diskusijas veerta atzinja. ··· Augstākā izglītība: Vai ir vērts studēt? lasīt visu diskusiju (20 atbildes) »
No otras puses labāk vispirms pastrādāt, apskatīties un saprast kā lietas pasaulē notiek, kas interesē un tā. Un tad studēt. Pavisam cita attieksme rodas :) Tas tiešām ir kruta ja pa 4.gadiem sapelnītu mājai :) Izglītības papīreļa svars labākajā gadījumā ir ja studē sev interesējošā novirzienā pārējais ir pupelis tik daudz lai pēc tam zīmētos ar to. izgliitiiba, ko apliecina diploms nav tikai formalitaate, taa dod daudz daudz vairak. Slinkums staastit ko, da i neuzskatu par vajadizigu izpluust garstaastaa, ta vienkaarshi ir aksioma un nav diskusijas veerta atzinja. ··· Augstākā izglītība: Vai ir vērts studēt? lasīt visu diskusiju (20 atbildes) »
Kur studēt bērnu psiholoģiju? (2)
Ir bakalaura grāds un maģistra grāds pedagoģijā. Vai uz šī pamata es varu studēt bērnu psiholoģiju un kur?
Ir bakalaura grāds un maģistra grāds pedagoģijā. Vai uz šī pamata es varu studēt bērnu psiholoģiju un kur?
Kur mācīties psiholoģiju? (15)
Iesakiet kur būtu tā labākā vieta kur strādājošs cilvēks varētu studēt šo interesanto zinātni, kaut kā pa vakariem vai neklātienē (piem psiholoģijas studijas reizi nedēļā)? Gribētu reālu pieredzi dzirdēt un ...
Iesakiet kur būtu tā labākā vieta kur strādājošs cilvēks varētu studēt šo interesanto zinātni, kaut kā pa vakariem vai neklātienē (piem psiholoģijas studijas reizi nedēļā)? Gribētu reālu pieredzi dzirdēt un ...
kāpēc gribi studēt psiholoģiju? lai sevi saprastu? vai lai strādātu par psihologu??
varu tikai pateikt par neklātienes studiju iespējām. daudzas augstskolas piedāvā šādu apmācības veidu - vai nu pa vakariem, vai arī pa sestdienām svētdienām.
lūk, piemēram, info no LU
http://www.lu.lv/gribustudet/pamatstudijas/programmas/2010-2011-rudens/psihologija-profesionala/
Fakultāte: Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Iegūstamais grāds: profesionālais bakalaura grāds psiholoģijā un psihologa asistenta kvalifikācija
Studiju programmas direktora p.i : lekt. Anda Upmane
Studiju programmas apjoms kredītpunktos: 160 kredītpunkti
Studiju programmas akreditācijas termiņš: 31.12.2011.
Studiju programmas formas:
PLK (Pilna laika klātiene) - darba dienās, galvenokārt no 8:30 - 18:00 atkarībā no konkrētās dienas nodarbību plānojuma,
NLK (Nepilna laika klātiene) - ceturtdienās un sestdienās no plkst. 8.30 – 18.00
Studiju programmas ilgums: PLK - 8 semestri(4 gadi), NLK 9 semestri (4,5 gadi)
Studiju maksa (pilna programmas apguve): PLK - 4800 Ls
NLK - 3825 Ls
Studiju maksa (1. studiju gadā): PLK - 1200 Ls
NLK - 850 Ls
Studiju vietu skaits: PLK budžeta - 10, maksas - 120
NLK maksas - 50
Minimālais studentu skaits: PLK - 25
NLK - 25 Iesaku jau effy ieteikto LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti.
Tur ir (vismaz bija) arī akadēmiskā psiholoģijas bakalaura programma, 3. gadi.
Lai kādam mērķim gribētu studēt, LU diploms ir atpazīstams un cienīts visā Eiropā, vismaz. Personīgi priekš manis studijas ir lieks laika tēriņš, vienkārši izlasi 12 grāmatas par gadu veic pierakstus, atceries, pārlasi, un tā gada laikā būsi zinošāks, kā citi tos četrus tur mocoties.. RPIVā Imantā ir iespēja studēt psiholoģijas bakalauru neklātienē - mācības 3,5 gadus. Pati izstudēju. Varu teikt visu to labāko! Ja grib uz 4 "izbraukt", ir iespējams, tomēr, ja pats gribēsi, būs daudz jāpadarbojas, pasniedzēji ir gana labi, kas grib, tam ir ko paņemt!!! Šobrīd studēju maģistrantūrā, tur gan jau ir specifiski tiem, kas tiešām vēlas strādāt šajā profesijā, bet bakalaura līmenī daudzi bija tādi, kas studēja vienkārši, jo interesēja. Akreditācija ir izieta uz 6 gadiem, tā kā par to ar nav jāuztraucas!Veiksmi Tev!: ) ··· Augstākā izglītība: Kur mācīties psiholoģiju? lasīt visu diskusiju (15 atbildes) »
lūk, piemēram, info no LU
http://www.lu.lv/gribustudet/pamatstudijas/programmas/2010-2011-rudens/psihologija-profesionala/
Fakultāte: Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Iegūstamais grāds: profesionālais bakalaura grāds psiholoģijā un psihologa asistenta kvalifikācija
Studiju programmas direktora p.i : lekt. Anda Upmane
Studiju programmas apjoms kredītpunktos: 160 kredītpunkti
Studiju programmas akreditācijas termiņš: 31.12.2011.
Studiju programmas formas:
PLK (Pilna laika klātiene) - darba dienās, galvenokārt no 8:30 - 18:00 atkarībā no konkrētās dienas nodarbību plānojuma,
NLK (Nepilna laika klātiene) - ceturtdienās un sestdienās no plkst. 8.30 – 18.00
Studiju programmas ilgums: PLK - 8 semestri(4 gadi), NLK 9 semestri (4,5 gadi)
Studiju maksa (pilna programmas apguve): PLK - 4800 Ls
NLK - 3825 Ls
Studiju maksa (1. studiju gadā): PLK - 1200 Ls
NLK - 850 Ls
Studiju vietu skaits: PLK budžeta - 10, maksas - 120
NLK maksas - 50
Minimālais studentu skaits: PLK - 25
NLK - 25 Iesaku jau effy ieteikto LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti.
Tur ir (vismaz bija) arī akadēmiskā psiholoģijas bakalaura programma, 3. gadi.
Lai kādam mērķim gribētu studēt, LU diploms ir atpazīstams un cienīts visā Eiropā, vismaz. Personīgi priekš manis studijas ir lieks laika tēriņš, vienkārši izlasi 12 grāmatas par gadu veic pierakstus, atceries, pārlasi, un tā gada laikā būsi zinošāks, kā citi tos četrus tur mocoties.. RPIVā Imantā ir iespēja studēt psiholoģijas bakalauru neklātienē - mācības 3,5 gadus. Pati izstudēju. Varu teikt visu to labāko! Ja grib uz 4 "izbraukt", ir iespējams, tomēr, ja pats gribēsi, būs daudz jāpadarbojas, pasniedzēji ir gana labi, kas grib, tam ir ko paņemt!!! Šobrīd studēju maģistrantūrā, tur gan jau ir specifiski tiem, kas tiešām vēlas strādāt šajā profesijā, bet bakalaura līmenī daudzi bija tādi, kas studēja vienkārši, jo interesēja. Akreditācija ir izieta uz 6 gadiem, tā kā par to ar nav jāuztraucas!Veiksmi Tev!: ) ··· Augstākā izglītība: Kur mācīties psiholoģiju? lasīt visu diskusiju (15 atbildes) »
Finansiāls atbalsts studentam (12)
Mana meita plāno un cer nākošgad iestāties kādā Dānijas augstskolā. Latvijas augstskolas šādu programmu apgūt nepiedāvā. Protams, lielu lomu šai izvēlē spēlē arī fakts, ka Dānijā ir bezmaksas izglītība (vairumā ...
Mana meita plāno un cer nākošgad iestāties kādā Dānijas augstskolā. Latvijas augstskolas šādu programmu apgūt nepiedāvā. Protams, lielu lomu šai izvēlē spēlē arī fakts, ka Dānijā ir bezmaksas izglītība (vairumā ...
Vēl var sazināties ar Dānijas vēstniecību: http://www.ambriga.um.dk/lv/menu/ConsularServices/Vizasuzturesanasatlaujas/Macibuunstudiju/ ··· Augstākā izglītība: Finansiāls atbalsts studentam lasīt visu diskusiju (12 atbildes) »
nākamie jautājumi |